ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

بیت کوین پس از اینکه گزارش شد که دولت روسیه در حال بررسی پذیرش آن به عنوان پرداختی برای انرژی است، از سقف قیمتی ۴۵۰۰۰ دلار خود عبور کرد. این خبر BTC را به بالاترین حد ۲۴ روزه رساند، در حالی که ETH نیز به اوج پنج هفته‌ای صعود کرد.
با توجه به افزایش قیمت بیت کوین، طبیعتا تمام بازار رمزارزها تحت تاثیر این مسئله رشد خواهند کرد و شیبا نیز یکی از رمزارزهایی است که همواره رشد‌های خوبی را به ثبت رسانده است.
رگولاتور بازار روز چهارشنبه گفت، تایلند قوانینی را به منظور ممنوعیت استفاده از دارایی‌های دیجیتال برای پرداخت کالاها و خدمات از اول آوریل تصویب کرده است.
دارایی خالص ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۲۲ به طور بالقوه ۴۲ میلیارد دلار است. این تخمین بر اساس کیف‌پول‌های اولیه بیت‌کوین است که گمان می‌رود متعلق به او باشد و هنوز ۹۸۰۰۰۰ بیت کوین به ارزش تقریبی ۴۳۰۰۰ دلار در هر بیت‌کوین را در خود جای داده است.
تحلیل‌گر بازارهای مالی معتقد است، در بازار ایران با توجه به وضعیت ریال سرمایه‌گذاری در بازار طلا و بیت کوین تفاوتی ندارد و هر دو سرمایه‌گذاری مناسب است. در نتیجه در بازار ایران طلا و بیت کوین حرکت هم جهت خواهند داشت.
این لایحه همچنین مالیات‌دهندگان ایالات‌ متحده را الزام می کند که هرگونه تراکنش ارزهای دیجیتال خارج از کشور با بیش از ۱۰ هزار دلار را گزارش کنند.
از 337 شرکتی که بین 15 ژانویه تا 9 فوریه(25 دی تا 20 بهمن 1400) مورد نظرسنجی قرار گرفتند، تنها 14٪ گفتند که از زمان اجرایی شدن قانون بیت کوین معاملات خود را در بیت کوین انجام داده اند.