انرژی اتمی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس انرژی هسته ای را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

مشاور رسانه‌ای هیات مذاکره‌کننده ایران در وین گفت: احتمال قابل ملاحظه‌ای برای توافق در وین وجود دارد اما هنوز برای نتیجه‌گیری در وین خیلی زود است.
رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: دولتمردان آمریکایی این را بدانند که «ایران همواره آزاد است » و این جوانان ایرانی هستند که قطار انقلاب را در مسیر توسعه حرکت می‌دهند.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: رئیسی و ولادیمیر پوتین در دیدار روز گذشته راه‌کارهای ارتقا و توسعه روابط عالی ایران و روسیه در بخش انرژی هسته‌ای را در کنار دیگر موضوعات مورد بررسی قرار دادند.
رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه دشمنان ما افرادی را انتخاب کردند که گل سر سبد سازمان انرژی اتمی بودند عنوان کرد: شهادتشان کمک کرد تا سازمان قوی‌تر شود و با انگیزه‌ای بیشتر راهشان ادامه یابد.
رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن بیان اینکه فعالیت هسته‌ای ایران بر اساس مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است، گفت: «قصد نداریم از سطح ۶۰ درصد غنی‌سازی فراتر رویم».
هم‌زمان با هفته پژوهش و فناوری صورت گرفت؛

رونمایی از ۹ دستاورد پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای با حضور اسلامی

در دومین نمایشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای از ۹ دستاورد پژوهشگران در سازمان انرژی اتمی ایران با حضور محمد اسلامی رونمایی شد.
صنعت هسته‌ای یکی از الزامات و نیازهای عصر حاضر است و باید بیش‌ازپیش به سمت استفاده از این صنعت با دستیابی به فناوری‌های نو حرکت کنیم چه آنکه در حوزه‌های مختلف ازجمله پزشکی، کشاورزی، صنعت، ارتباطات و ... کاربرد دارد و به‌جرئت می‌توان مدعی شد جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای پیشرو در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است.
پرونده ویژه؛ برجام از کجا آمد و به کدام سمت می‌رود؟!/ بخش دوم

چرا فعالیت‌های هسته‌ای باعث تحریم ایران شد؟

همانطور که در گزارش قبلی بیان شد، ماجرای تسخیر سفارت آمریکا در 13 آبان سال 58 و گروگان گرفتن کارمندان سفارت و همچنین فعالیت‌های هسته ای ایران دو بهانه قوی غرب برای آغاز تحریم ایران بود. در این گزارش به دنبال پاسخ به این سوال هستیم که چرا فعالیت‌های هسته ای ایران باعث تحریم‌اش شد، در حالی که بسیاری از کشورها بدون مزاحمت و فشار برنامه هسته‌ای خود را تحقق بخشیدند.
خیانت افراطیون اصلاح طلب به مردم ایران با هجمه به صنعت هسته‌ای؛

ظلم هایی که تاجزاده و حجاریان به کشاورزان ایرانی کردند

امروز جوانان عزیز ایران می توانند تبعات معضل کم آبی را به حداقل ممکن برسانند. شرط تحقق این مسئله آن است که طرفداران «تز آبگوشت بزباش» و مروجان شعار «ما نمی توانیم» کمی هم به فکر مردم باشند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس سازمان انرژی اتمی در جلسه عصر امروز این کمیسیون حضور یافت و درباره سفر اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارشی به نمایندگان ارائه داد.
رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه مذاکرات وین درباره بازگشت آمریکا به برجام است، گفت: آمریکایی‌ها باید همه تحریم‌ها را لغو کنند.