انرژی اتمی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس انرژی هسته ای را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس مجلس در جلسه غیرعلنی امروز درباره مذاکرات وین و چالش‌هایی که در روند مذاکرات وجود دارد توضیحاتی به نمایندگان ارائه کرد.
کارشناس آمریکایی گفت: روسیه می تواند در سوریه منافع آمریکا و غرب را با خطر مواجه کند، همچنین این کشور می تواند نقش توازن ساز خود در سوریه را کنار بگذارد و خلاء قدرتی ایجاد کند که بلافاصله می تواند توسط ایران پر شود خصوصا اگر توافق وین به دست بیاید و ایران به پول های نفتی خود دسترسی پیدا کند.
سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا از رسیدن به یک‌ توافق در مذاکرات وین در چند روز آتی و آزادسازی زندانیان آمریکایی در ایران خبر داد.
مشاور رسانه‌ای هیات مذاکره‌کننده ایران در وین گفت: احتمال قابل ملاحظه‌ای برای توافق در وین وجود دارد اما هنوز برای نتیجه‌گیری در وین خیلی زود است.
رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: دولتمردان آمریکایی این را بدانند که «ایران همواره آزاد است » و این جوانان ایرانی هستند که قطار انقلاب را در مسیر توسعه حرکت می‌دهند.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: رئیسی و ولادیمیر پوتین در دیدار روز گذشته راه‌کارهای ارتقا و توسعه روابط عالی ایران و روسیه در بخش انرژی هسته‌ای را در کنار دیگر موضوعات مورد بررسی قرار دادند.
رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه دشمنان ما افرادی را انتخاب کردند که گل سر سبد سازمان انرژی اتمی بودند عنوان کرد: شهادتشان کمک کرد تا سازمان قوی‌تر شود و با انگیزه‌ای بیشتر راهشان ادامه یابد.
رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن بیان اینکه فعالیت هسته‌ای ایران بر اساس مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است، گفت: «قصد نداریم از سطح ۶۰ درصد غنی‌سازی فراتر رویم».
هم‌زمان با هفته پژوهش و فناوری صورت گرفت؛

رونمایی از ۹ دستاورد پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای با حضور اسلامی

در دومین نمایشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای از ۹ دستاورد پژوهشگران در سازمان انرژی اتمی ایران با حضور محمد اسلامی رونمایی شد.
صنعت هسته‌ای یکی از الزامات و نیازهای عصر حاضر است و باید بیش‌ازپیش به سمت استفاده از این صنعت با دستیابی به فناوری‌های نو حرکت کنیم چه آنکه در حوزه‌های مختلف ازجمله پزشکی، کشاورزی، صنعت، ارتباطات و ... کاربرد دارد و به‌جرئت می‌توان مدعی شد جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای پیشرو در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است.