انرژی اتمی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس انرژی هسته ای را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس سازمان انرژی اتمی در شرایط تحریمی باید متوجه آثار و آسیب‌های ناشی از آن نیز باشیم؛ هدف تحریم نفروختن یک وسیله و دانش نبوده، بلکه هدف آن ایجاد روحیه تسلیم و خلع سلاح است.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد؛

تاکنون ۲۵ کیلو اورانیوم ۶۰ درصد تولید شده است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تسخیر سفارت آمریکا در ۱۳ آبان را انقلاب دوم خواند و اعلام کرد که ذخایر اورانیوم ۲۰ درصد کشور از ۲۱۰ کیلو عبور کرده و تاکنون نیز ۲۵ کیلو اورانیوم ۶۰ درصد تولید شده است.
بیانیه مشترک بایدن و مکرون درباره برنامه هسته‌ای ایران؛

ایران نباید به سلاح اتمی دست پیدا کند!

روسای جمهوری فرانسه و آمریکا در بیانیه‌ای مشترک با تکیه بر ادعاهای بی اساس خود علیه برنامه هسته‌ای کشورمان تاکید کردند که ایران نباید به سلاح اتم دست پیدا کند.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در احکام جداگانه‌ای، محمدرضا کاردان و سید پژمان شیرمردی را به ترتیب به عنوان معاون سازمان و رییس مرکز نظام ایمنی هسته‌ای، و معاون سازمان و مدیر عامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها منصوب کرد.
منابع غربی به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردند که ایران در جدیدترین اقدام هسته‌ای خود، کار گازدهی به یک سانتریفیوژ پیشرفته را با استفاده از اورانیوم ۲۰ درصدی به انجام رسانده است.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه به همراه علی باقری کنی، معاون سیاسی این وزارتخانه با حضور و همراهی مهندس محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان و معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس و جمعی از مدیران این سازمان عصر روز چهار شنبه 21 مهرماه از نمایشگاه ویژه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در محل کتابخانه مرکزی سازمان انرژی اتمی بازدید کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر آمریکا به برجام بازگشت و تعهداتش را عملیاتی کرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌تواند فیلم‌هایی که توسط دوربین‌های نظارتی آنها در مراکز هسته‌ای کشورمان ضبط شده است را برده و آن را ملاحظه کنند.
رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قراردادهای دوجانبه با روسیه در حوزه هسته ای گفت: به تفاهم رسیدیم که در مذاکرات جدید ساز و کارهای متفاوتی را با هدف سرعت گرفتن کارها پایه گذاری کنیم.
جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اخیرا برای تعویض کارت حافظه و سرویس تجهیزات نظارتی مشخص‌شده توافق کردند، که این توافق مانع صدور قطعنامه غربی علیه ایران در شورای حکام آژانس شد.
پرونده هسته‌ای ایران ناشی از مباحث حقوقی نیست و بیشتر بر مبنای رویکردهای سیاسی به نگاه می‌شود. بحث‌‌های سیاسی هم از آنجا نشأت می‌گیرد که آژانس و کشورهایی که مخالف فعالیت‌های هسته‌ای ایران هستند همیشه به این فعالیت‌های ایران مظنون و بی‌اعتمادند و تهران برای اینکه شبهات را برطرف کند، باید شفاف‌سازی کند تا اعتماد‌سازی صورت گیرد.