فناوری هسته ای اعتماد به نفس ملی را فراهم می‌کند

نشست دبیران کل تشکل‌های شاهد و ایثارگر سراسر کشور با حضور معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد.
تصویر فناوری هسته ای اعتماد به نفس ملی را فراهم می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون، نشست دبیران کل تشکل‌های شاهد و ایثارگر سراسر کشور با حضور محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی، جمعی از مدیران این سازمان، منصوره کرمی همسر دانشمند هسته‌ای شهید علیمحمدی، پاکدل معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی ایثارگران بنیاد شهید انقلاب اسلامی در این سازمان برگزار شد.

اسلامی در این نشست که با هدف تبیین و معرفی دستاوردهای صنعت هسته‌ای به دبیران کل تشکل‌های شاهد و ایثارگر سراسر کشور و انتقال این مفاهیم به اعضای آن‌ها برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و نیز شهدای هسته‌ای اظهار کرد: خداوند را شاکریم که برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای و دیدار دانشمندان و کارکنان صنعت هسته‌ای با رهبر معظم انقلاب اسلامی، موجبات خرسندی و رضایت ایشان را فراهم ساخت.

وی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به تبیین و معرفی دستاوردهای صنعت هسته‌ای و نقش آن‌ها در زندگی مردم این موضوع می‌تواند از سوی تشکل‌های شاهد و ایثارگر در سراسر کشور دنبال شود.

وی با بیان اینکه فناوری هسته‌ای در ابعاد بین‌المللی به عنوان یک مولفه راهبردی و قدرت‌ساز محسوب می‌شود، گفت: این فناوری موجبات اعتماد به نفس ملی را فراهم می‌کند و به اعتقاد بنده صنعت‌ هسته‌ای یکی از مصادیق میدانی و عملی فرمایشات مقام معظم رهبری در دهه‌های گذشته محسوب می‌شود؛ اگر حمایت‌های همه‌جانبه ایشان نبود به حتم صنعت هسته‌ای در ابعاد فعلی نیز در کشور وجود نداشت.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران خطاب به دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر خاطرنشان کرد: پیشرفت‌ها و دستاوردهای صنعت هسته‌ای در شرایط دشوار کنونی نشان‌دهنده پیروی از فرمان ولی‌امر مسلمین توسط کارکنان این صنعت است و انشاالله و به یاری حق تعالی و توسط سازمان انرژی اتمی، هیاهوی جهانی علیه صنعت هسته‌ای ایران را از بین خواهیم برد و جلوه‌های آن را در اقتدار ملی منعکس می‌کنیم.

وی با اشاره به لزوم معرفی دستاوردهای سازمان انرژی اتمی در حوزه تولید رادیوداروهای تشخیصی و درمانی و امکان ۵ تا ۷ برابری کردن ظرفیت تولید آن‌ها گفت: با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده، به زودی به قطب تولید و صادرات رادیودارو تبدیل می‌شویم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در ۱۶ ماه گذشته توانسته‌ایم گام‌های فراوانی در زمینه توسعه دانش و فناوری پلاسما و نیز توسعه فناوری پرتودهی در حوزه پزشکی و کشاورزی و ... برداریم که باید این دستاوردها به اطلاع عموم مردم کشور برسد.

معاون رییس جمهور بیان کرد: اکنون شاهد تولید آب سنگین باکیفیت در کشور هستیم و به جایگاه خوبی در جهان دست یافته‌ایم‌ و می‌توانیم این محصول بااهمیت را به سایر کشورها صادر کنیم.

اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دهه‌های گذشته بارها نسبت به تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای تاکید کرده‌اند که اکنون گام‌های بزرگی در این زمینه برداشته‌ایم و به حتم منویات ایشان را اجرایی خواهیم کرد.

وی خطاب به دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت: در این دوره شاهد حضور گسترده راهیان پیشرفت در سازمان انرژی و معرفی دستاوردهای صنعت هسته‌ای به آن‌ها بودیم و همچنین با توجه به خوشنودی رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای، به دنبال برپایی دائمی این نمایشگاه هستیم.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پایان خاطرنشان کرد: از همکاری و پیشنهادات تشکل‌های مختلف به‌ویژه در حوزه شاهد و ایثارگران در زمینه تبیین هرچه بیشتر و بهتر دستاوردهای صنعت هسته‌ای در سطح داخلی و بین‌المللی استقبال می‌کنیم و امیدواریم شاهد برنامه‌های متفاوت در زمینه تقویت برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت و برنامه‌های جهاد تبیین باشیم.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران بنیاد شهید انقلاب اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: امروزه دستاوردهای گوناگون کشور را مدیون خون شهدا، ایثارگری جانبازان و مقاومت آزادگان هستیم.
محمود پاکدل تصریح کرد: مردم کشور خارج از هرگونه گرایش سیاسی برای شهدا و ایثارگران احترام خاصی قائل هستند.

وی افزود: در سازمان بنیاد شهید انقلاب اسلامی اهمیت فراوانی به حضور نخبگان، تشکل‌ها، ایجاد فرهنگ گفتمان مطالبه‌گری و نیز جهاد تبیین مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی داده می‌شود.
پاکدل با اشاره به حضور افراد معتمد و مورد وثوق در تشکل‌های شاهد و ایثارگر سراسر کشور بیان کرد: اعضای این تشکل‌ها می‌توانند به خوبی از عهده رسالتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه جهاد تبیین نسبت با آن تاکید دارند، برآیند. این افراد می‌توانند دستاوردهای بزرگ سازمان انرژی اتمی را در سراسر کشور تبیین کرده و زبان گویای ما و شما باشند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲۲ تشکل دارای مجوز و زیر پوشش بنیاد شهید انقلاب اسلامی در کشور گفت: امروزه با بیان پیشرفت‌های حوزه هسته‌ای می‌توان در میان آحاد مختلف جامعه اعتمادسازی و امیدآفرینی کرد. این تشکل‌ها می‌توانند پیشرفت‌های کشور و واقعیت‌های صنعت هسته‌ای را معرفی کرده و خدمات دانشمندان و کارکنان آن را به روشنی بیان کنند.

معاون مددکاری بنیاد شهید تاکید کرد: تشکل‌های شاهد و ایثارگر در اصل رسانه‌های مردمی هستند که در راستا و امتداد حماسه جانفشانی حرکت می‌کنند.
گفتنی است در این نشست برخی از دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر در گفت‌وگویی صمیمانه با رییس سازمان انرژی اتمی به طرح پیشنهادات خود در زمینه ارایه هرچه بهتر دستاوردهای هسته‌ای در قالب جهاد تبیین پرداختند و در پایان از سوی ایثارگران و خانواده شهدا به مهندس اسلامی خلعت خادم‌الشهدا اهدا شد.

491983