انرژی اتمی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس انرژی هسته ای را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

شبکه سی.ان.ان به نقل از ''یک مقام ایرانی'' که نام او را آشکارا نکرده، مدعی شد: تهران قصد دارد تا زمانی که توافقی برای احیای برجام حاصل به دست نیاید، فیلم دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی را در اختیار آژانس قرار ندهد.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت و گویی به سوالاتی درباره تعامل آژانس و ایران در مدت اخیر و با توجه به توافق موقت بازرسی‌های آژانس از تاسیاست ایران پرداخت.
نماینده عربستان سعودی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد:گزارش های دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در رابطه نقض وتجاوز هسته ای از سوی ایران نشان دهنده عدم شفافیت ایران در تعامل با آژانس درخصوص چهار سایت هسته ای اعلام نشده طی دو سال است.
سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با ابراز نگرانی نسبت به ادعای پاسخ ندادن ایران به سوالات آژانس بین المللی انرژی اتمی، در اظهاراتی مداخله جویانه خواستار همکاری کامل ایران با آژانس شد.
هیئت آمریکا در بیانیه‌ای که در جلسه شورای حکام قرائت کرد در اظهاراتی مداخله‌جویانه از ایران خواست مانع نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر تاسیسات هسته‌ای‌اش و جمع آوری اطلاعات از آن‌ها نشود.
نماینده روسیه در وین:

جلسه شورای حکام آغاز شد

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین از آغاز جلسه شورای حکام خبر داد.
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین عنوان کرد که واشنگتن پس از احیای برجام و لغو تحریم‌های ضدایرانی، بار دیگر به توافق ملحق خواهد شد.
نماینده کشورمان در وین در صفحه توییترش اظهارات رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان را به مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که در نامه ای به دنبال انتشار گزارش جدید آژانس درباره برنامه هسته ای ایران مطرح شده است، منتشر کرد.
خروج آمریکای ترامپ از برجام و از سرگیری تحریم‌ها، روی بخش مهمی از دستاوردهای توافق هسته‌ای سایه انداخت؛ دستاوردهایی که به جز مزایای اقتصادی سال‌های پیشین، لغو قطعنامه‌های ششگانه شورای امنیت، خروج از ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد، مشروعیت‌بخشی به فعالیت‌های هسته‌ای و ... را شامل می‌شود.
تصمیم جدید جمهوری اسلامی ایران به معنای تمدید توافق سه ماه پیش که منقضی شده، نمی باشد، بلکه تصمیمی یکجانبه است که کشور، آن را با هدف دادن فرصت لازم برای پیشرفت و به نتیجه رسیدن مذاکرات دو جانبه با آژانس اتخاذ کرده است.
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داد؛

تمدید تفاهم با ایران تا یک ماه دیگر

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی مدیرکل آژانس از تمدید تفاهم با ایران به مدت یک ماه دیگر خبر داد.
صالحی در واکنش به حادثه تروریستی در کابل:

وظیفۀ همگانی؛ مبارزه با جریان‌های افراطی و تفکراتِ تکفیری است

علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پی وقوع حادثه تروریستی در مدرسه دخترانه سید الشهداء در غرب کابل و شهادت جمعی از شهروندان بی گناه بویژه دختران دانش آموز، پیامی صادر کرد.