انرژی اتمی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس انرژی هسته ای را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اطهار داشت: رئیس سازمان انرژی اتمی در این جلسه حضور یافت و ابعاد سفر اخیر مدیرکل آژانس را به نمایندگان ارائه کرد و به سوالات نمایندگان درباره این سفر پاسخ داد.
نماینده مردم قم با اشاره به سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: مجلس از آقای اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی دعوت به عمل آورد تا در جلسه علنی یا غیرعلنی نمایندگان را در جریان توافقات هسته‌ای قرار دهد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به برخی فضاسازی‌ها مبنی بر اینکه بیانیه آژانس و سازمان انرژی اتمی، دور زدن قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بوده است ،گفت: همه دسترسی‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی به سایت‌های هسته‌ای ایران، طبق قانون«لغو تحریم‌ها» بوده است.
در بیانیه‌ مشترک ایران و آژانس عنوان شد؛

صدور مجوز به بازرسان آژانس برای سرویس تجهیزات نظارتی

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی پس از پایان نشست خود با صدور بیانیه مشترکی بر گسترش همکاری‌های فنی ایران و آژانس در زمینه های مختلف هسته‌ای تاکید کردند.
اسلامی در نشست خبری مشترک با گروسی مطرح کرد؛

روابطمان با آژانس فنی است نه سیاسی!

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مسائل بین ما و آژانس انرژی اتمی اساسا فنی است و هیچگونه موضوعات سیاسی در روابط فیمابین جایگاهی نخواهد داشت.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتخاب اسلامی برای ریاست سازمان انرژی اتمی حاوی پیامی است که این سازمان مرتبط با انرژی است و سیاسی و امنیتی نیست.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی که به رؤیت خبرنگار رویترز رسیده، به کشور‌های عضو اعلام کرده است که ایران با سرعتی بیشتر از قبل و با استفاده از ۲ آبشار سانتریفیوژ در حال غنی‌سازی اورانیوم در سطح ۶۰ درصد است.
سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که تمامی برنامه‌ها و اقدامات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در انطباق کامل با ان‌پی‌تی و تعهدات ایران ذیل پادمان بوده و تحت نظارت آژانس و با اعلام قبلی صورت گرفته‌اند.
سازمان انرژی اتمی با صدور بیانیه‌ای نسبت به اظهارات سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد و بر شأن کمیسیون که فراتر از مرزبندی‌های سیاسی است تاکید کرد.