رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

اجرای قانون اقدام راهبردی از سوی سازمان انرژی اتمی

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان انرژی اتمی به تلاش‌های خود در زمینه اجرا و پیشرفت قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها ادامه می‌دهد و گزارش‌هایی دریافتی کمیسیون نشان می‌دهد که این سازمان، قانون اقدام راهبردی را به خوبی اجرا کرده و هیچ‌گونه تخطی از این قانون رخ نداده است.
تصویر اجرای قانون اقدام راهبردی از سوی سازمان انرژی اتمی

به گزارش سایت خبری پرسون، نشست مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران ظهر یکشنبه برگزار شد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان این دیدار گفت: در سال‌های اخیر شاهد روابط بسیار حسنه و سازنده‌ای میان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با سازمان انرژی اتمی ایران بوده‌ایم.

وحید جلال‌زاده با اشاره به اینکه امروز دیدار بسیار خوبی با اسلامی و مسوولان سازمان انرژی اتمی ایران داشتیم، گفت: در این مدت و با توجه به روابط مناسب میان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و سازمان انرژی اتمی ایران، شاهد ارایه به موقع گزارش‌های سازنده و نیز رفت و آمدهای مثمر ثمر بوده‌ایم.

وی بیان کرد: امروز گزارشی که از سوی اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران درباره روند پیشرفت‌های این سازمان در حوزه‌های مختلف به اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارایه شد، بسیار امیدبخش بود.

جلال‌زاده ادامه داد: از جمله این موارد می‌توان به گفت‌وگوهای انجام شده با مسوولان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره کرد که نشان‌دهنده عزت و اقتدار بوده است. در این دوره از مدیریت سازمان انرژی اتمی ایران و در روند مذاکرات هسته‌ای شاهد نقش‌آفرینی قابل توجهی بودیم و این روحیه ستودنی است.

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از اقدامات سازنده انجام شده سازمان انرژی اتمی ایران و پیشرفت‌های حاصل‌شده در موضوعات مختلف قدردانی کرده و از مسئولان تشکر می‌کنند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح موضوع تولید برق هسته‌ای از سوی رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مقرر شد تا نسبت به تولید 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز مصوبات مجلس شورای اسلامی،‌ اقدام شود و این موضوع در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرارگرفته و در نقاطی از کشور اقدامات اولیه اجرای این مهم در حال انجام است.

توجه ویژه به فناوری هسته‌ای در برنامه هفتم توسعه

جلال زاده تاکید کرد: گزارش‌های ارایه‌شده بسیار امیدبخش بود و امیدواریم مجلس شورای اسلامی نیز هم در بودجه سالانه و هم برنامه هفتم توسعه بتواند سازمان انرژی اتمی ایران را در مسیر امیدبخشی که در راه پیشرفته و توسعه پیش‌گرفته، یاری کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال بررسی برنامه هفتم توسعه هستیم و از موارد پیشنهادی برای پیشرفت فناوری هسته‌ای، استقبال می‌کنیم و آماده همکاری در این عرصه هستیم.

اجرای قانون اقدام راهبردی از سوی سازمان انرژی اتمی

جلال‌زاده درباره اقدامات سازمان انرژی اتمی ایران در زمینه انجام مفاد قانون اقدام راهبردی توضیح داد: بر اساس قانون، کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی ناظر بر اجرای قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌هاست و این کمیسیون اقدامات سازمان انرژی اتمی ایران را رصد می‌کند. گزارش‌هایی که تاکنون توسط این کمیسیون دریافت شده، نشان می‌دهد که سازمان انرژی اتمی قانون اقدام راهبردی را به خوبی اجرا کرده است و هیچ‌گونه تخطی از این قانون رخ نداده است.

وی افزود: در عین حال ما همچنان نظارت خود را ادامه می‌دهیم.

وی تاکید کرد: سازمان انرژی اتمی ایران به تلاش‌های خود در زمینه اجرا و پیشرفت قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها ادامه می‌دهد و نیز این قانون را به صورت حداکثری و تاجایی که امکان آن وجود دارد، اجرایی می‌کند.

جلال زاده در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای گفت: در نمایشگاهی‌که از دستاوردهای صنعت هسته‌ای در محضر مقام معظم رهبری برپا شده بود، دستاوردها و توضیحات رییس سازمان انرژی اتمی و نیز دانشمندان هسته‌ای بسیار برای حضرت آقا خوشایند بود و ایشان در سخنرانی خود این خوشحالی و سرور را بروز دادند.

وی تاکید کرد: این مساله نشان از موفقیت سازمان انرژی اتمی دارد و قدردانی مقام معظم رهبری، مدال افتخاری بر سینه دانشمندان و متخصصین مجاهد در سازمان انرژی اتمی ایران است .

براساس این گزارش، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پس از نشست با معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران از راکتور تحقیقاتی شهید فخری زاده تهران، آزمایشگاه‌های تولید رادیو دارو و نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای بازدید کردند و در جریان آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور قرار گرفتند.

سازمان انرژی اتمی قانون اقدام راهبردی را به خوبی اجرا کرده است

منبع: ایرنا

505937