انرژی اتمی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس انرژی هسته ای را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

تحولات هفته گذشته به‌طور مشخصی نمایانگر اراده طرف‌های دیگر برای عبور از بحران و رسیدن به توافق در مناقشه هسته‌ای و پایان‌دادن به بحران‌های تأثیرگذار در منطقه است.
حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران که مسبوق به سابقه هم هست، در میانه و هنگام مذاکرات برجامی در وین واقعه‌ای بود که از حیث بین‌المللی و داخلی آثار و تحلیل‌های بسیاری را ایجاد کرده که تا زمان این تقریر هنوز ادامه دارد.
نهایت وزارت اطلاعات اعلام کرد که عامل اقدام خرابکارانه در سایت هسته‌ای نطنز شناسایی شده است. وی «رضا کریمی» نام دارد و قبل از حادثه نطنز به خارج از کشور متواری شده است. اقدامات لازم برای دستگیری و بازگرداندن او به کشور از مسیر‌های قانونی در حال پیگیری است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه حادثه نطنز نمونه‌ای از دست و پا زدن‌های دیرهنگام و کم حاصل دو سرویس امنیتی موساد و سازمان سیا است، گفت: تاکنون هیچ جنایتی بی پاسخ نمانده است.
کارشناس مسائل هسته‌ای در گفتگو با پرسون:

دانش هسته‌ای در ایران کاملاً بومی شده است

چرخه سوخت هسته‌ای در ایران در سطح آزمایشگاهی به صورت کامل اجرا شده و به سمت تکمیل شدن پیش رفته است به طوری که امروز می‌توان گفت که دانش هسته‌ای در ایران کاملاً بومی شده است.
نماینده اراک در مجلس گفت: آغاز غنی‌سازی 60 درصد اراده و عزم جمهوری اسلامی را به طرف‌های مقابله خوبی نشان داد و اعلام کرد که ایران برای حفظ و حراست از منافع، مصالح و حقوق خود در موضوع هسته‌ای مصر است و تحرکات تروریستی به هیچ وجه نمی‌تواند ما را در این مسیر به انفعال بکشاند.
زنگنه در گفت‌و‌گو با پرسون؛

ملاک درصد و خلوص غنی سازی، نیازهای کشور است

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ملاک در غنی سازی میزان نیاز کشور است. بنابراین ایران به هر میزان که لازم باشد با هر درصدی از خلوص اورانیوم می‌تواند گام بردارد.
ایسنا/اصفهان نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن با خرابکاری قصد دارد جلوی پیشرفت روز افزون برنامه هسته‌ای ایران را بگیرد، در حالیکه متوجه نیست که دانش هسته‌ای کشورمان بومی شده است.
رییس سازمان انرژی اتمی:

روند غنی‌سازی در نطنز متوقف نشده است

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که اقدام ایران برای تولید اورانیوم تا غنای ۶۰ درصد بر اساس قانون اقدام راهبردی مجلس برای رفع تحریم‌هاست.
علیرضا تقوی نیا؛ کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: غنی سازی ۶۰ درصدی ایران باعث تضعیف موقعیت نتانیاهو در اسرائیل خواهد شد زیرا به افکار عمومی رژیم صهیونیستی این پیام را می رساند که اقدامات نخست وزیر متجاسر آنان نمی تواند فعالیت های راهبردی تهران را متوقف کند و هر اقدامی با واکنش خطرناک تر جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.