عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

یادداشت دیروز با این گزاره پایان یافت که: «تنها راه برای برون‌رفت از این وضعیت، احترام گذاشتن و به رسمیت شناختن یکدیگر است و برای این کار چاره‌ای جز گفت‌وگوی ملی نیست. در یادداشتی دیگر علت اجتماعی گریزناپذیری این تفاهم را توضیح خواهم داد.»
علی‌الظاهر آب از سرمان گذشته است و گویا دخل‌مان آمده!
اخیرا خبری درباره مصوبه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مبنی بر « پذیرش اعسار بدهکاران مهریه پیش از زندانی شدن آنها » منتشر شد که بر اساس آن و در صورت تصویب مجلس، اثبات « ملائت» زوج بر عهده زوجه می‌افتد.
به مناسبت ماه مبارک رمضان با هدف اطعام 100هزار هموطنان روزه دار و مومن مناطق کمتر برخوردار کشور، گروه مالی گردشگری نسبت به تامین 10 هزار بسته سبد مواد غذایی اقدام کرده که توسط بنیاد نیکوکاری یاس توزیع آغاز شده است.
رئیس تعزیرات حکومتی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

برگشت وجه اضافه گران فروشان به مردم

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در صورتی که شکایتی از سوی هموطنان به این سازمان مبنی بر گران فروشی گزارش شود و مورد رسیدگی قرار گیرد، گران فروش باید وجه اضافه بر پرداخت را به شاکی پرداخت کند.
این روزها در سطوح مختلف علمی و فضای عمومی کشور، گزارش‌هایی از رشد خشونت کلامی و فیزیکی در انحا و اشکال مختلف دیده و شنیده می‌شود. در این زمینه می‌توان به آمارهایی که مشاوران، روانشناسان، روانپزشکان و جامعه‌شناسان ارایه می‌دهند، مراجعه کرد.
باشگاه بدن سازی در خیابان فرشته افتتاح شده، که مربیانش ایرانی نیستند، شهریه این باشگاه چند صد میلیونی است.
یادداشتی برای سلامتی دکتر هادی خانیکی، استاد سرشناس رشته‌ ارتباطات که به تازگی و به دلیل سرطان بستری شده است.

شاید برای بسیاری پیش آمده باشد که هنگار ورود به مکانی خاص، تحت بازرسی حراست آن مجموعه قرار بگیرند و به دلیل بازرسی‌های بدنی و لمس اندام‌های خاص یا ورود حراست به حریم خصوصی فرد، دچار چالش‌های روحی شوند.
در روزهای گذشته فیلم دو اتفاق جالب را دیدم که برای درس‌آموزی به ویژه برای دستگاه قضایی مفید است.
هتل بزرگ شیراز، نامی آشنا برای اکثر هموطنان ایرانی می باشد که اغلب آن را در صدر لیست هتل های شیراز مشاهده می کنند. این هتل نه تنها بهترین هتل در شهر شیراز محسوب می شود، بلکه می توان آن از بهترین هتل های ایران نیست دانست که گردشگران بسیاری مشتاق اقامت در آن می باشند.
چلوکباب حتی در ادبیات و فرهنگ عامه هم حضور پر رنگ و اثرگذاری داشت و بسیاری از ضرب‌المثل‌ها و حکایت‌های جالب فولکلور از همین خوشمزه دوست داشتنی شکل گرفته است. اگر علاقه‌مند بقیه ماجرا شدید که این غذا چطور سر و کله‌اش در سفره ما ایرانی‌ها پیداشد تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
مدت دوره آموزش سربازی در چند مقطع به دلیل شرایط کرونایی حاکم در کشور به سی روز تقلیل پیدا کرد اما یک سوال؛ حالا با بازگشت شرایط عادی به جامعه، این دوره چند روزه شده است؟
درست است که همه لحظه ها و ساعت ها مال خداست، درست است که همه روزها و هفته ها فرصت عشق ورزیدن به بندگی و سر گذاشتن به آستان اطاعت و اخلاص است، اما...

اگر ایدئولوژی را به معنای مکتب و یا اندیشه راهنمای عمل بگیریم، هیچ کس از آن فارغ و برکنار نیست؛

تاثیر گذاری ؛وجه اصلی و اساسی هر نخبه یا روشنفکر و صاحب نظر است و باید اذعان کرد که اکنون این عرصه به بازیگران جدید تعلق دارد.

پرسون از مسیر رو به بن بست خبرنگاران صدا و سیما گزارش می دهد؛

جای خالی فرهنگستان زبان در نقد رسانه ملی/ واژگانی عجیب برای زبان فارسی

کلمات یا واژگان بیگانه به دلایل گوناگون بر سر زبان های تمامی افراد جامعه از گذشته تا به امروز افتاده است، در این میان رسانه ملی در گزارشات سریالی خود به دنبال اصلاح این واژگان از سر زبان حداقل مسئولان و تریبون بگیران هستند تا از سر زبان ها بیفتد.