تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

وقتی متوجه چروک روی صورتمان می‌شویم فکر می‌کنیم که باید هزینه گزافی را بابت از بین بردن آن بپردازیم، اما می‌توان بدون پول و فقط با ورزش آن را برطرف کرد.

بعضی از افراد با این که رژیم خود را به خوبی رعایت کرده و به وزن ایده‌ال می رسند بعد از مدتی دچار بازگشت وزن می شوند. اما دلیل آن چیست و چطور میتوان از بازگشت وزن جلوگیری کرد؟
بی‌خوابی ناشی از مشغله‌های شغلی یا دغدغه‌های ذهنی تاثیرهای متعددی بر سلامت بدن دارد که خستگی و کاهش تمرکز مهم‌ترین آنهاست. اما این وضعیت بر تناسب اندام نیز تاثیر می‌گذارد و زمینه‌ساز اضافه‌ورن می‌شود؛ به‌خصوص اگر به‌طور مکرر ادامه پیدا کند. اما واقعا کم‌خوابی چه ارتباطی با اضافه‌وزن دارد؟
دوران بعد از از زایمان از زمان خاتمه زایمان شروع می شود و تا زمانی که تغییرات ایجاد شده در بدن در اثر حاملگی به فرم قبلی خود برمی گردد ، ادامه می یابد ، این زمان به طور معمول حدود ۴۰ روز طول می کشد.
برفک دهان یا کاندیدیاز دهان، تراکم قارچ در دهان است. قارچی که عامل بروز آن است، کاندیدا آلبیکانز نام دارد. قارچ کاندیدا یک ارگانیسم طبیعی دهان است اما مشکل وقتی پیش می‌آید که زیاد رشد کند.
مو یکی از شگفت انگیز ترین و مهمترین عنصر زیبایی در خانم ها می باشد. تقریبا تمام خانم ها تجربه تغییر رنگ مو را داشته اند.
در برخی موارد تحریک دهانه رحم برای زایمان یا القای زایمان مناسب خواهد بود. شرایط القای زایمان، احتمال زجر جنینی منجر به سزارین و چگونگی القای زایمان توسط پزشک متخصص زنان و زایمان تعیین خواهد شد.
پلاسما جت یا پلکسر جدیدترین روش برای مقابله با چین و چروک، از بین رفتن کلاژن و افتادگی پوست است. با افزایش سن، لایه های پوستی نازک می شود، کلاژن کمتری تولید می کند و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و همه این عوامل باعث افتادگی و چین و چروک پوست می شود.
فینگرفودها برای پذیرایی در دورهمی‌ها و مهمانی‌ها عالی هستند؛ علاوه‌براین برای کودکان هم خوراکی‌های جذابی هستند و از آن‌ها بسیار استقبال می‌کنند. امروز قصد داریم طرز تهیه توپک پنیری را به شما آموزش دهیم که در واقع یک توپ سوخاری خوشمزه از سیب‌زمینی و با مغز پنیر است.
کرایوتراپی یا همان سرما درمانی از روش های جدید درمانی است که توانایی درمان بسیاری و یا بخش زیادی از بیماری ها را دارد.
نارنگی میوه بسیار خوشمزه پاییزی است که فواید و خواص بی نظیری را دارد، از خواص نارنگی می توان به درمان انواع بیماری ها و فواید آن در بارداری اشاره کرد.
جوش سر سیاه یک نوع آکنه است که از زیر مجموعه جوش‌های زیر پوستی و ریز است. این جوش‌ها معمولا به دلیل عدم رعایت بهداشت پوست، سیگار کشیدن، عوامل ژنتیکی و غیره به وجود می‌آیند و ظاهر ناخوشایندی هم دارند.
اخیرا ۲ واکسن برای بیماری آلزایمر در آزمایش‌های اولیه موفق بوده‌اند؛ نخستین مورد مربوط به یک واکسن استنشاقی است که به‌زودی روی انسان آزمایش می‌شود و آزمایش‌های دومین واکسن روی موش موفق بوده است.
چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد، اما اگر این نوشیدنی به شکل صحیح مصرف نشود می‌تواند برای سلامتی مضر باشد.
سازمان آگهی های پرسون