تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

گرم شدن تدریجی هوا در بهار باعث ضعف قدرت هاضمه می‌شود با رعایت نکات ساده و کاربردی در انتخاب صحیح خوراکی‎‌های بهاری، می‌توان بر تغییرات، بیماری‌ها و اختلالات ناشی از تغییر فصل‌ها غلبه کرد.
به گفته متخصصین اگر از داروهای گیاهی لاغری همچون رازیانه به طور صحیح استفاده شود، معجزه آن در کاهش وزن شما را شوکه می‌کند.
برای پاکسازی کبد یکی از مهم ترین نکات زمان انجام این کار است، به همین دلیل توصیه می‌شود پاکسازی کبد را به طور سالیانه یا به‌طور ماهانه انجام دهید زیرا در غیر این صورت می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد.
ورزش برای کاهش درد و افزایش سلامت زانو ضروری است، ولی نباید فقط به انواع کم‌تأثیر ورزش مانند شنا و دوچرخه‌سواری بسنده کنیم و باید از ورزش‌های تحمل وزن بدن که به تغذیه و بازسازی غضروف کمک می‌کنند هم بهره بگیریم.
مصرف زولبیا و بامیه در لحظات اولیه پس از افطار به جهت اینکه دارای قند‌های ساده بالایی است، به سرعت قند خون مورد نیاز را بالا برده وموجب سیری زودرس، کاهش اشتها و حذف وعده اصلی می‌شود.
لیمو ترش به‌دلیل داشتن خواص اسیدی، یک ضد عفونی کننده قوی است. حتی اگر در مسافرت‌ها به آب آشامیدنی مشکوک هستید و می‌ترسید از آن بنوشید کافی است چند قطره آب لیمو ترش را در آن بریزید.
بذر کتان به تنهایی باعث لاغری نمی‌شود اما از آنجایی که دارای ویتامین‌های کافی و انواع اسیدهای چرب اشباع نشده و امگا ۳ فراوان و فیبر کافی است، می‌توان از آن به عنوان مکمل در رژیم‌های لاغری استفاده کرد.
برای کاهش درد کمر می توانید از برخی روش های درمانی خانگی کمک بگیرید. درد سیاتیک و دردهای روماتیسمی و مفصلی هم با درمان های گیاهی قابل کنترل خواهند بود. با محصولاتی همچون بادرنجبویه، سیاهدانه، زنجبیل، دارچین، سیر و دیگر فرآورده های گیاهی می توانید کمردرد خود را تسکین دهید.
توصیه شده ورزشکاران در وعده افطار بیش از 300 کیلوکالری دریافت نکنند و قند مورد نیاز بدنشان باید از کربوهیدرات ها در وعده سحری تامین شود.
مسواک زدن توصیه تمامی دندان پزشکان برای حفظ سلامت دندان ها است اما طرز مسواک زدن بسیار اهمیت دارد زیرا ممکن است باعث ایجاد حساسیت پوستی در شما شود.
به گفته انجمن روان‌پزشکی آمریکا، بیش از ۸ درصد از کودکان و ۲.۵ درصد از بزرگسالان، اختلال نقص توجه/بیش فعالی (ADHD) با سه علامت اصلی تکانشگری، بی‌توجهی و بیش فعالی دارند. در حالی که علت این اختلال به‌طور کامل مشخص نیست، دانشمندان بر این باورند که این احتمال وجود دارد که بیش فعالی از نظر ژنتیکی مرتبط یا تحت تاثیر برخی عوامل خارجی در دوران بارداری باشد.
سبزیجات حاوی مقدار بسیار زیادی مواد مغذی و مفید برای بدن هستند. برای افزایش سلامت خود بهتر است انواع مختلف سبزیجات را مصرف کنید تا از مزایا و خواص منحصربه‌فرد آنها بهره‌مند شوید.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کم‌خوابی، باعث افزایش مصرف انرژی و در نتیجه تجمع چربی به‌خصوص چربی‌های ناسالم در داخل شکم می‌شود.
علت بیشتر این سردردها کم‌آبی بدن، افت قند خون (پایین آمدن سطح قند خون)، ترک کافئین، تغییر چرخه‌ی خواب و کمبود خواب است.

چشم صورتی یا ورم ملتحمه عارضه‌ای است که قرمزی و التهاب غشای شفاف چشم و قسمت داخلی پلک را در پی دارد. این عارضه می‌تواند مدت کوتاهی زندگی عادی را مختل کند، اما معمولا خطر زیادی ندارد.
سازمان آگهی های پرسون