تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

هیچ کس نیست که از خندیدن خوشش نیاید. اگر چه ممکن است درصد بالایی از شما فکر کنید که خندیدن صرفا جنبه روانی دارد اما ما در این مطلب می خواهیم به شما بگوییم فواید لبخند زدن فراتر از تاثیرات مثبت روحی و روانی است.
چاقی مفرط موجب بروز بیماری‌هایی از جمله تنگی نفس به سبب پر بودن رگ‌ها،‌ سکته مغزی، افزایش احتمال سقط، بروز اسهال، عقیم شدن یا ناباروری و … می‌شود.
گوجه فرنگی حاوی ماده ای به نام لیکوپین است که خواص زیادی برای بدن ما دارد. در حقیقت، همه ی میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ اندکی لیکوپین در خود دارند، همان ماده ای که این رنگ قرمز را به آن ها می بخشد. اما گوجه فرنگی بیشتر از سبزیجات دیگر لیکوپین دارد، به طوری که یک گوجه فرنگی متوسط حاوی ۲ تا ۳ گرم لیکوپین است. جالب آنکه مقدار لیکوپین موجود در آب گوجه فرنگی بسیار بیشتر از گوجه فرنگی خام است.
خانم هایی که هنگام شستن ظرف ها از پیش بند استفاده نمی کنند، لباس و شکم آن ها همیشه خیس می شود که این موضوع می تواند خطراتی برای زنان داشته باشد.
استاد طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره اینکه کدام گروه افراد دچار کمردرد باید تحت عمل جراحی قرار گیرند، توضیح داد.

غربالگری فرایندی است که سرطان را در افرادی که هیچ نشانه‌ای از بیماری ندارند بررسی می‌کند. آزمایش‌های متعددی هم برای فرایند غربالگری در سرطان وجود دارد که بهتر است نسبت به انجام به موقع آن اقدام شود.
کمای دیابتی یکی از عارضه‌های خطرناک بیماری دیابت است که باعث بیهوشی می‌شود. در افراد مبتلا به دیابت، قند خون به طور خطرناکی افرایش یابد (هیپرگلیسمی) یا قند خون به طرز غیرمعمولی افت کند (هیپوگلیسمی)، منجر به کمای دیابتی می‌شود.
موز یکی از بهترین و سالم ترین میوه هاست، به شرطی که آن را در زمان مناسب بخورید تا تاثیرات لازم را بر روی بدن داشته باشد.
برای درمان برخی مشکلات و بیماری ها می توان از داروهای ساده طب سنتی استفاده کرد که اکثر این داروهای طب سنتی در آشپزخانه هر یک از ما به سادگی پیدا می شوند.
محققان می‌گویند یک عمل پمپاژ توسط سلول‌های کلیه انجام می‌شود که تاکنون مشاهده و کشف نشده بود. به گفته آنها، سلول‌های پوشاننده لوله‌های داخل کلیه‌ها دارای این عملکرد پمپاژ هستند.
خواب یک فرآیند طبیعی برای نشاط و پویایی انسان و یک فرآیند اصلی برای زندگی و سلامتی به طور کلی است؛ از همه مهمتر اینکه خواب برای اینکه خواب سالم و مناسبی باشد نیازمند برخی قواعد از جمله میزان ساعات خواب است.
کنترل نفخ معده با کنترل عادات غذایی اتفاق می‌افتد؛ یعنی نخوردن آب، مایعات و سالاد همراه غذا؛ البته منظور این نیست که مایعات و دوغ و ماست مصرف نکنیم بلکه باید با غذا میل نشود.
براساس اعلام سازمان دامپزشکی کشور از ابتدای امسال تاکنون ۳ بیمار مبتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو شناسایی شده‌اند که هر سه مورد درمان شده و بهبود یافته‌اند.
یکی از روش های رایج برای حفظ دندان خراب پر کردن آن است. اکثر ما بعد از پر کردن درست نمی دانیم که چطور می توانیم آن را حفظ کنیم و به راحتی به آن آسیب می زنیم.
خاکشیر یکی از بهترین شربت ها برای رفع تشنگی است که دارای خواص دیگری هم می باشد و به دلیل ریز بودن ذراتش، شستن آن روشی خاص دارد.
سازمان آگهی های پرسون