تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

پرفشاری خون یکی از عوامل اثرگذار در بروز بیماری‌های قلبی و عروقی شناخته می‌شود که تقریبا از هر سه نفر یک فرد به آن مبتلا می‌‍شود و در صورتی که این مشکل تحت کنترل قرار نگیرد، خطر حمله قلبی، سکته مغزی و بیماری‌های کلیوی افزایش می‌یابد.
استفاده از ضدآفتاب به‌عنوان یک بخش ضروری از روتین مراقبت از پوست، به‌ویژه در روزهای آفتابی، توصیه می‌شود. شیمن شاپ ارائه کننده انواع ضدآفتاب های خارجی در ایران است.
ماساژ کف پا، فراتر از یک روش آرامش‌بخش ساده بوده و فواید عمیق و گسترده‌ای برای سلامت جسمی و روحی به ارمغان می‌آورد. در ادامه، با فواید ماساژ ناحیه کف پا بیشتر آشنا خواهیم شد و نگاهی عمیق‌تری به این شیوه درمانی خواهیم داشت.
ما هر روزه برای انجام کارهای مختلف از خانه خارج می شویم. در نتیجه برای چندین ساعت متوالی مجبور هستیم که کفش به پا کنیم. پس بایستی کفش های مناسب و راحتی به پا داشته باشیم.

استرس محرک و تقویت کننده درد است. در پاسخ به استرس، انتقال دهنده‌های عصبی و هورمون‌ها آزاد می‌شوند. این فرآیندها در مثلث تنش رخ می‌دهد: نواحی سر، گردن و شانه.

محققان سوئدی با بررسی دقیق داده‌های بهداشتی دریافته‌اند که فعالیت بدنی منظم در کاهش خطر سکته مغزی نقش بسزایی دارد. این مطالعه نشان می‌دهد که افزایش سطح فعالیت بدنی به ویژه در زمان‌های آزاد می‌تواند به طور چشمگیری خطر سکته مغزی را کاهش دهد...

گل نسترن نوعی گیاه دارویی مفید در طب سنتی است. این گیاه در شکل‌های مختلفی مانند رب، دمنوش، میوه و عرق گل نسترن مصرف می‌شود و حاوی ویتامین سی و آنتی اکسیدان است. نسترن به درمان فشارخون، کلسترول بالا، دیابت، مشکلات پوستی و سنگ کلیه کمک می‌کند، اما مصرف بیش‌ازحد آن باعث حالت تهوع، سردرد و سرگیجه می‌شود.
آلو سرشار از مواد مغذی، ویتامین ها، مواد معدنی و همچنین فیبر و آنتی‌اکسیدان است که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری‌های مزمن کمک کند و دارای طیف گسترده‌ای از مزایای سلامتی باشد.
تعامل با دیگران و حضور در اجتماع یکی از نیازهای اساسی بشر است، اما برخی در ارتباط‌گیری و حضور در موقعیت‌های اجتماعی اضطراب شدیدی را تجربه می‌کنند؛ اضطراب اجتماعی به عنوان یکی از اختلالات شایع و دارای تبعات متعدد برای افراد در سراسر جهان به شمار می‌رود که بسیاری افراد از ابتلا به آن، اطلاعی ندارند.

رئیس انجمن علمی ترویج تغذیه با شیر مادر ایران گفت: برخی از پزشکان وقتی متوجه می‌شوند حجم شیر در روزهای اول زایمان کافی نیست، بلافاصله توصیه به استفاده از شیرخشک می‌کنند که این بزرگترین ضربه به سلامت نوزاد است.
نفخ یک مشکل گوارشی رایج است که بسیاری از افراد آن را تجربه می‌کنند؛ در ادامه به برخی از مواد غذایی که به کاهش نفخ کمک می‌کنند، خواهیم پرداخت.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیان اینکه مادرانی که به نوازدان‌شان شیر می‌دهند، روزانه ۴۸۰ کالری مصرف می‌کنند، گفت: تامین سلامت قلب و عروق از مهم‌ترین منافع شیردهی برای مادران است از سوی دیگر شیردهی احتمال دیابت در مادران را کاهش می‌دهد.
اشعه ماوراء بنفش (UV) نوعی انرژی است که به طور طبیعی توسط خورشید آزاد می‌شود. قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید می‌تواند به DNA سلول‌های پوست آسیب برساند و باعث سرطان پوست شود.
دردها و تغییرات ظاهری و عمومی ممکن است اولین نشانه از یک بیماری جدی یا یک بیماری مزمن باشند که مستلزم بررسی و معاینه هستند. خوشبختانه پیش از اینکه مشکل جدی‌تر شود، بدن سیگنال‌هایی را به شما می‌دهد تا جلوی اتفاقات بدتر را بگیرید.
اگرچه موز کربوهیدرات بالایی دارد اما برای کاهش وزن به این دلیل مفید است که فیبر دارد و هضم را کند کرده و فرد را سیر نگه می‌دارد.

ریزش مو و کاهش میزان رشد مو، می تواند بنابر دلایل متعددی رخ دهد که یکی از مهم ترین دلایل آن، رژیم نامناسب و مصرف مواد غذایی مضر می باشد.
سازمان آگهی های پرسون