تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

از بین همه چیزهای آزاردهنده و ناراحت کننده ای که ممکن است برای بدن شما اتفاق بیفتد، خارش قطعا در رتبه بالایی در لیست قرار دارد. و زمانی که تمام پوست شما خارش دارد؟ در مورد آزاردهنده (و ناخوشایند) صحبت کنید.
یکی از قدیمی‌ترین داروهای گیاهی شفابخش و یکی از مواد غذایی پرکاربرد نیز محسوب می‌شود که بیشتر مواقع مورد استفاده‌ی اقوام شرق قرار می‌گیرد و از ریشه‌ی آن به‌ صورت خشک‌ شده و یا به‌ صورت پودر و نیز به‌ عنوان نوعی ادویه در غذاهای مختلف و برخی نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود.
کسانی که وعدهای غذایی خود را در ماه مبارک رمضان حذف می کنند، شانس بیشتری برای چاقی دارند. روزه داران باید تمام وعده های غذایی شامل افطاری، شام و سحری را صرف کنند تا ولع خوردن پیدا نکنند.
بر اساس آنچه متخصصان تغذیه اعلام می‌کنند روزه‌داری در برخی شرایط می‌تواند برای فرد ایجاد مشکل کند. تغذیه غلط، عدم تحرک کافی، عادات غذایی نامناسب و... همگی از این موارد است. روزه داری اگر با اصول صحیح تغذیه انجام شود، پس از پایان ماه باعث کاهش کلسترول، کاهش وزن، بهبود فشارخون و کاهش اضطراب و افسردگی خواهد شد.
نخود فرنگی یا نخود سبز، یکی از ارزشمندترین انواع سبزیجات محسوب می‌شود که باید در یک رژیم غذایی سالم گنجانده شود. هر نصف لیوان یا ۱۷۰ گرم نخود فرنگی فقط ۶۲ کیلوکالری انرژی دارد که ۷۰ درصد آن از کربوهیدرات‌ها تشکیل شده است.
کمبود ویتامین "دی" در بدن با بروز بیماری‌های دیابت، آلزایمر، اختلالات باروری، ام.اس، پوکی استخوان و ضعف سیستم ایمنی، ارتباط نزدیک و مستقیم دارد.
حتما شما هم شب‌های امتحان یا زمان‌هایی که احتیاج به انرژی بیشتری داشتید، اقدام به مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا کرده‌اید اما آیا از عوارض مصرف این نوشیدنی آگاهی دارید؟
اسپند از جمله گیاهان دارویی است که با نام اسفند و حرمل نیز شناخته می‌شود و از گذشته‌های دور به عناوین‌مختلف ازجمله ضدعفونی کردن و خوشبو نمودن هوای محل زندگی، دور کردن چشم‌زخم و درمان بیماری‌ها در طب سنتی کاربرد داشته است.
اکثر متخصصان توصیه می‌کنند از خوردن وعده‌های غذایی سنگین در نزدیکی زمان خواب خودداری کنید؛ اما آیا وعده‌های آخر شب تأثیری بر کیفیت خواب دارند؟ به گفته دانشمندان، همه‌چیز به نوع غذایی که قبل از خواب مصرف می‌کنید، بستگی دارد.
اگرچه چیپس و پُفک امروز یکی از اسنک‌های بسیار محبوب میان مردم شناخته می‌شود، این دو ماده غذایی کم ارزش مضراتی هم برای سلامتی انسان دارند که حذف آن‌ها از سبد غذایی امری غیر معقول نخواهد بود.
ویتامینD یکی از مهمترین ویتامین‌ها برای تامین سلامت بدن است. تقویت استخوان بندی بدن، بالا رفتن سیستم ایمنی و جلوگیری و مقابله با عفونت‌های مختلف از مزایای وجود ویتامین D در بدن است.
بنا به‌ اعلام مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده (NIH)، اگر بیش از ۹ ساعت در شب می‌خوابید و احساس سرحالی نمی‌کنید، ممکن است برخی از مشکلات پزشکی زمینه‌ای مقصر باشند.
سازمان آگهی های پرسون