آجیل خام سالم تر و مفیدتر است یا آجیل بو داده؟

آجیل ها یک مکمل عالی برای رژیم غذایی روزانه شما هستند، مهم نیست که کدام نوع را انتخاب می کنید - بادام، گردو، بادام هندی، بادام زمینی و غیره - آنها بدن شما را با پروتئین، فیبر، کربوهیدرات ها و چربی های سالم غنی می کنند.
تصویر آجیل خام سالم تر و مفیدتر است یا آجیل بو داده؟

به گزارش سایت خبری پرسون، اکثر آجیل ها کربوهیدرات کمتری دارند و چربی های سالم، فیبر و پروتئین بیشتری دارند.

خوردن آجیل در حد اعتدال می تواند به متعادل کردن سطح قند خون کمک کند آجیل سرشار از منیزیم، سلنیوم، فسفر و ویتامین E است که فواید زیادی برای بدن دارند.

بو دادن آجیل طعم، بافت و عطر آن ها را تغییر می دهد و ترد تر می کند و می تواند به هضم آجیل ها کمک کند.

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، بهتر است از آجیل‌های بو داده شده در روغن اجتناب کنید، زیرا روغن اضافه شده به آجیل‌های بو داده شده، مقدار چربی و کالری آجیل را کمی افزایش می‌دهد.

حرارت مورد استفاده در بو دادن آجیل می تواند مقدار آنتی اکسیدان و ویتامین آنها را کمی کاهش دهد.

بو دادن می تواند برخی از چربی های سالم را نیز از بین ببرد. علاوه بر این، این چربی ها در صورت نگهداری نادرست در گرما یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی می توانند فاسد شوند و طعم و بوی نامطبوعی به آجیل بدهند.

اگر از خوردن آجیل برشته شده لذت می برید اما نمی خواهید این مواد مغذی را از دست بدهید یا کالری اضافی مصرف کنید، آجیل خام را از بازار بخرید و در خانه برشته کنید، به این ترتیب می توانید دما را تنظیم کنید و از روغن و سدیم بالای آن جلوگیری کنید که همراه با آجیل های کنسرو شده نمکی عرضه می شود، بو دادن مقدار کمی آجیل در خانه از کهنه شدن آجیل ها در صورت نگهداری طولانی مدت جلوگیری می کند.

به طور کلی، آجیل در هر دو شکل غنی از مواد مغذی است و تفاوت معنی داری نیست. با این حال، اگر مجبور به انتخاب هستید، باید آجیل خام را انتخاب کنید زیرا کمی سالم تر از آجیل بوداده هستند. اطمینان حاصل کنید که آجیلی که خریداری می کنید حاوی مقدار زیادی نمک یا سایر ادویه ها نباشد.

منبع: مجله سلامتی

681939