تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

وای از دست دندان درد که امان آدم را می برد و واقعا آدمی در این لحظه نمی داند چکار کند جز اینکه دستان روی صورت بگیرد و به امید خاموش شدن درد دندان بماند.
گوجه سبز به آلوی وحشی سبز رنگ معروف است، این میوه سبز دارای مقدار زیادی از پروتئین، چربی (روغن)، انواع کربوهیدرات‌ها و نمک‌های معدنی، اسیدهای ارگانیک سبز آن شامل اسید سیتریک، اسید مالیک، تانیک، اسیدبنزوئیک، اسید تاتاریک است و تمامی این مواد برای برطرف کردن تشنگی، اشتها آور، برطرف کننده خستگی را دو چندان می‌کند.
رژیم غذایی برای افرادی که اوره خون بالایی دارند یا به بیماری‌های کلیوی مبتلا هستند، اهمیت زیادی دارد. انتخاب خوراکی‌هایی که برای کاهش اوره خون مفید هستند، از آسیب بیشتر به آن‌ها پیشگیری می‌کند و مانع از بروز سایر بیماری‌ها می‌شود.
انجمن روان‌پزشکی آمریکا می‌گوید که افسردگی می‌تواند از هر ۶ نفر یک نفر را در طول زندگی تحت تاثیر قرار دهد و علائم عاطفی یا جسمی ایجاد کند که بر زندگی شغلی و خانوادگی فرد تاثیر بگذارد.

مصرف گوجه فرنگی در بارداری مجاز است؟ آیا خوردن گوجه فرنگی در دوران بارداری به سلامت مادر و جنین کمک می‌کند؟ کارشناسان به این سوالها جواب مثبت می‌دهند، اما همین قدر کافی است که بدانید در طول تاریخ در حق گوجه فرنگی جفا شده چون آن طور که باید و شاید درباره آن گفته نشده است. پس اگر در دوران زیبای بارداری هستید و دلتان می‌خواهد بدنتان همه مواد غذایی لازم برای رشد جنین را دریافت کند، این مطلب را حتما بخوانید.
سردرد مشکل نادری نیست و همه‌ی ما گاهی دچارش می‌شویم و نیاز داریم به روشی آن را تسکین دهیم. خصوصا اگر سردردی باشد که توانایی انجام کار‌ها را از ما گرفته و در امورمان اختلال ایجاد کند.
آنکیلوگلوسیا جایی است که یک نوار پوستی زبان کودک را به پایین دهان او وصل می‌کند و گاهی کوتاه‌تر از حد معمول است ، که به آن زبان کرواتی شکل می گویند.
خوراکی‌های بهاری شامل طیف وسیعی از سبزیجات و میوه‌ها هستند که مصرف آن‌ها در یک رژیم غذایی سالم ضروری است؛ چرا که این مواد غذایی به مرور سیستم ایمنی و دستگاه گوارش را پاکسازی می‌کنند و ما را در برابر بیماری‌ها مقاوم می‌سازند. در همین ابتدای سال و با آغاز فصل بهار، سعی کنید عادات غذایی خود را بهبود ببخشید...
آیا تاکنون دچار سکسکه شده‌اید؟ آیا بدنتان مور مور شده است؟ پلکتان می‌پرد؟ بعد از خوردن بستنی سرتان تیر می‌کشد؟ زیاد عرق می‌کنید؟ و آیا می‌دانید چرا دچار این حالات عجیب می‌شوید؟

محققان دانشگاه «ججیانگ» چین در مطالعه اخیرشان اظهار کردند مصرف بیش از حد سرخ کردنی‌ها و چیپس می‌تواند سلامت روان افراد را به خطر بیاندازد.
نشستن طولانی روی صندلی و رعایت نکردن بهداشت نشستن آن هم رعایت نکردن اصول نشستن بر روی فیزیک و سلامت بدن تاثیر نامطلوبی میگذارد. در مجله خبری پرسون به معرفی این عادات بد پرداخته ایم که با هم میخوانیم
چند نکته جالب درباره عطسه از عامل ایجاد عطسه تا توقف ضربان قلب در زمان عطسه مطرح شده است.
سازمان آگهی های پرسون