هشدار به آنها که زیاد می‌نشینند

مطالعات جدید نشان می‌دهد برای سلامت قلب حتی خوابیدن بهتر از یکجا نشستن و بی تحرکی است و البته فعالیت متوسط تا شدید به مدت ۴ تا ۱۲ دقیقه در روز برای کاهش کلسترول و حفظ وزن کمک کننده است.

تصویر هشدار به آنها که زیاد می‌نشینند

به گزارش سایت خبری پرسون، بنیاد قلب انگلیس در مطالعه منتشر شده در مجله قلب اروپا دستگاه ردیاب ۱۵ هزار شرکت کننده از ۵ کشور را تجزیه و تحلیل کرد. شواهد نشان داد انجام فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید فقط به مدت ۴ تا ۱۲ دقیقه در روز می‌تواند سطح کلسترول را بهبود بخشیده و به حفظ وزن سالم و کاهش سایز دور کمر کمک کند.

جو بلوجت از دانشگاه کالج لندن، که این مطالعه را رهبری می کرد، گفت: "نکته مهم تحقیقات ما این است که اگرچه تغییرات کوچک در نحوه حرکت شما می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت قلب داشته باشد، شدت حرکت مهمتر است."

وی تاکید کرد فواید سلامت قلب پس از جایگزینی فعالیت با نشستن آنهم فقط چند دقیقه در روز مشاهده شد. دکتر بلوجت از فعالیت‌هایی حمایت می‌کند که ضربان قلب را افزایش می‌دهند، مانند پیاده‌روی سریع یا بالا رفتن از پله، حتی اگر برای مدت کوتاهی باشند.

طبق این تحقیق زنی ۵۴ ساله ۳۰ دقیقه ورزش متوسط تا شدید را جایگزین نشستن کرد و شاهد کاهش ۲.۵ سانتی متری دور کمرش شد.

این مطالعه سلسله مراتبی از فعالیت‌های مفید برای سلامت قلب را ارائه کرد: ورزش متوسط ​​تا شدید بیشترین تأثیر را داشت و پس از آن ورزش سبک، ایستادن و خوابیدن.

منبع: اطلاعات

694308