تکنیک‌ های برای حمام رفتن که باید بدانید

یادگیری نحوه استحمام موءثر می‌تواند به صرفه جویی در مصرف آب، کاهش هزینه‌های انرژی و جلوگیری از خشکی بیش از حد پوست به ویژه در فصل تابستان که گرما بیداد می‌کند و تعریق زیاد می‌شود، کمک کند. متخصصان پوست استفاده از آب ولرم را برای حمایت از پوست و موی سالم توصیه کرده‌اند.

تصویر تکنیک‌ های برای حمام رفتن که باید بدانید

به گزارش سایت خبری پرسون، درست است که از زمان کودکی دوش گرفته‌ و تا حدود زیادی با شیوه استحمام آشنا شده‌اید. اما آیا واقعا این کار را درست انجام می‌دهید؟

به گزارش هلت لاین، پریدن زیر دوش آب گرم و شستن کثیفی، روغن و عرق از روی بدن به نظر کار ساده‌ای می‌رسد. اما در واقع تکنیک‌هایی وجود دارد که می تواند دوش گرفتن شما را کارآمدتر کند.

بهداشت خوب بخش مهمی از رویکرد محافظتی نسبت به سلامت شما است، بنابراین ایجاد یک روال منظم و ثابت برای حمام کردن بسیار مهم است.

چطور دوش بگیریم؟

برخلاف باور بسیاری از افراد مجبور نیستید هر روز دوش بگیرید. اگر چند بار در هفته استحمام کنید، پوست شما بهتر به نظر می‌رسد، به خصوص در ماه‌های زمستان که هوا خشک است و زیاد عرق نمی‌کنید اما برای تابستان اوضاع قدری متفاوت است و شما باید به منظور شستن عرق بدن روزهای بیشتری در هفته حمام کنید. برخی از افراد صرفا برای احساس تمیزی و بدون اینکه واقعا نیازی به استحمام داشته باشند دوش می‌گیرند. پس دو دیدگاه کلی وجود دارد: عدم نیاز به استحمام هر روزه و نیاز به هر روز حمام کردن.

مهم نیست که در اردوگاه کدام یک از این دو دیدگاه قرار می‌گیرید، مهم است که مطمئن شوید تمام بدن خود را زیر دوش درست تمیز می‌کنید. در این مطلب به شیوه‌های صحیح استحمام اشاره کرده‌ایم.

آب را تا دمای ایده آل تنظیم کنید. این بدان معنا نیست که با آب داغ باید دوش بگیرید تا جایی که محوطه حمام تبدیل به سونای بخار شود. در واقع، متخصصان پوست دوش گرفتن با آب ولرم یا کمی گرم را توصیه می‌کنند. ممکن است حمام بخار گرم احساس فوق العاده‌ای بدهد، اما آب داغ رطوبت پوست را خشک می‌کند و بیشتر روغن‌های طبیعی بدن را از بین می‌برد، بنابراین اگر واقعا نیاز دارید، حداکثر دو دقیقه در آب گرم قرار بگیرید و سپس آن را ولرم کنید.

۱.قبل از استفاده از هرگونه صابون یا شامپو یا مایع شست و شوی بدن، یک آبکشی سریع انجام دهید تا پوستتان خیس شود.

۲.با استفاده از یک لیف یا فقط دستان خود، صابون یا شامپو یا مایع شستشو را روی بدن خود بمالید. از گردن و شانه‌های خود شروع کنید و در طول بدن به سمت پایین حرکت کنید. فراموش نکنید که پاهای خود را بشویید و بین انگشتان پا را با آب و صابون تمیز کنید.

۳.باقیمانده صابون را با کمی آب بیشتر بشویید تا مطمئن شوید که پوست خود را با باقی مانده‌های صابون خشک نمی‌کنید.

۴.اگر موهای خود را می‌شوئید، شامپو را به اندازه یک چهارم در کف دست خود بمالید. بگذارید کف کند و سپس روی مو و پوست سر و همچنین پشت گردن خود تمرکز کنید. شامپو در حین آبکشی تمام تارهای موی شما را تمیز می‌کند.

۵.در مرحله بعد، از نرم‌کننده استفاده کنید تا موهای خود را نرم کنید. آن را روی موهای خود بکشید و به طور یکنواخت روی همه تارهای مو پخش کنید و به انتهای موهای خود توجه ویژه‌ای داشته باشید.

۶.برای شستشوی نهایی موها و بدن خود آب را ولرم یا خنک کنید. این کمک می‌کند نرم‌کننده به فولیکول‌های مویتان بچسبد، جریان خون را در سرتاسر بدنتان تقویت کند، و هنگامی که از حمام بیرون می‌روید، احساس شروعی تازه داشته باشید.

۷.قبل از استفاده از هر گونه مرطوب‌کننده ، حتما بدن خود را با حوله خشک کنید. برای بهترین نتیجه باید از کرم مرطوب‌کننده بلافاصله بعد از حمام استفاده کنید زیرا پوست شما را آبرسانی می‌کند.

منبع: همشهری آنلاین

693985