تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

برنج غذای اصلی میلیاردها نفر در آسیا و آفریقا است. این ماده غذایی همچنین در بسیاری از دستورپخت‌ها از ته‌چین مرغ و قرمه‌سبزی ایرانی گرفته تا ریزوتو ایتالیایی، پائلا اسپانیایی قرار دارد. علیرغم جذابیت جهانی آن، سوالی که برای بسیاری مطرح می‌شود این است که آیا باید برنج را قبل از پخت شست یا نه؟
لیموترش یکی از بهترین منابع ویتامین‌ها شناخته می‌شود. این عضو کوچک مرکبات سرشار از ویتامین سی است که برای مقابله با پیری سلول‌های پوستی، تقویت ایمنی بدن و بهبود جذب آهن بسیار مفید خواهد بود.
خربزه به دلیل داشتن فیبر بالا و اثرات خنک‌کنندگی، حرکات دستگاه گوارش به ویژه روده‌ها را تنظیم می‌کند و نقش موثری در دفع سنگ کلیه دارد.
حتما با دیدن عبارت گرمازدگی، یاد فصل تابستان می‌افتید و از مشکلاتی که در بدن به وجود می‌آورد کاملا آگاه هستید. اما نگران نباشید! از آنجایی که مشکل گرمازدگی بسیار خطرناک است، اما قابل پیشگیری است.
زمانی که صحبت از فواید برگ انگور به میان می آید، اولین چیزی که به ذهن می رسد خاصیت جلوگیری از کم خونی است. زیرا همانطور که اشاره شد این محصول طبیعی سرشار از آهن است...
شاید در حال حاضر، مصرف غذاهای سریع، راحت و خوشمزه برای شیوه زندگی شما مناسب باشد، اما ممکن است بعدها شما را در وضعیت سلامتی نامناسب و وخیمی قرار دهد. اگر رژیم غذایی‌تان به سمت غذاهای سالم تغییر ندهید، خیلی زود، به فردی جوان در یک کالبد سالخورده تبدیل خواهد شد و در بهت فرو خواهید رفت.
مرغ شکم پر یک غذای مجلسی و بسیار خوش طعم شمالی است که طرفداران بسیاری دارد. در این مطلب طرز تهیه مرغ شکم‌پر شمالی در فر و بدون فر را آموزش داده‌ایم.
تند و تیز پرخاصیت؛

زنجبیل، داروی چه دردهایی است؟

این روزها در بازار میوه‌وتره‌بار گیاه زنجبیل به‌صورت تازه و در عطاری‌ها پودر آن عرضه می‌شود. برخی اقدام به خرید این گیاه دارویی می‌کنند و از اثرات سودمند آن نفع می‌برند اما در مقابل برخی هم هستندکه خبر و اطلاعی از خواص درمانی زنجبیل ندارند.
دارید یک بستنی خوشمزه یا لیموناد یخ‌زده می‌خورید که سرد و شیرین است و ناگهان سرتان حسابی تیر می‌کشد، گویی که مغزتان منجمد شده باشد.
نتیجه تحقیقات نشان می دهد که یک لیوان آب چغندر در روز می تواند خطر حمله قلبی یا سایر عوارض برای مبتلایان به آنژین صدری* را به میزان بیش از 50 درصد کاهش دهد.
پاکسازی پوست فرآیندی است که در آن آلودگی، چربی، باکتری و سایر ناخالصی‌ها از سطح پوست شما پاک می‌شود. این یک بخش ضروری از روتین مراقبت از پوست روزانه شماست که به حفظ سلامت پوست، درخشندگی و شفافیت آن کمک می‌کند. در این مقاله به شما توضیح می‌دهیم که پاکسازی پوست چیست، چرا باید آن را انجام دهید و چگونه آن را برای شرایط مختلف پوستی به کار بگیرید.
سال‌هاست که محققان از فواید انجام فعالیت‌های فیزیکی بر سلامت جسم و روان صحبت می‌کنند. بنابراین کمتر کسی است که از آثار مثبت ورزش خبر نداشته باشد. اما خب خیلی از ما گویا هنوز تصمیمی برای شروع یک فعالیت جسمی جدی نگرفته‌اید.
سازمان آگهی های پرسون