تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

متخصصان می‌گویند: خوردن دیروقت غذا از سه نظر یعنی تعداد کالری‌هایی که می‌سوزانیم، سطح گرسنگی ما و همینطور روش ذخیره‌سازی چربی در بدن‌مان بر تنظیم وزن تاثیر می‌گذارد.
وقتی در حال کاهش وزن هستید، در کنار ورزش و رژیم‌غذایی، دمنوش نعناع میل کنید. این کار به روند لاغری کمک می‌کند. از سوی دیگر چای نعناع به هضم سریع‌تر غذا کمک می‌کند.
اسموتی شکلات یک نوشیدنی مغذی و مناسب است که می تواند جایگزینی مناسب برای یک میان وعده باشد. شما می توانید با استفاده از کمترین مواد یک اسموتی خوشمزه، سالم، پر انرژی و کامل را تهیه و به عنوان نوشیدنی یا دسر نوش جان نمایید.
فتق ناف زمانی رخ می‌دهد که بخشی از روده کوچک یا سایر اندام‌های شکمی از طریق یک نقطه ضعیف یا سوراخ در عضلات دیواره شکم نزدیک ناف یا خود ناف برآمده می‌شود. این نوع فتق می‌تواند هم در مردان و هم در زنان رخ دهد، اما در زنان به خصوص در زنانی که چندقلو باردار شده اند، شایع‌تر است.
سنگ کلیه معمولا باعث درد در پهلوی راست یا چپ بدن می‌شود و بسیار ناراحت کننده است. یکی از روش‌‎‎های سنتی دفع سنگ از گذشته تا امروز جوشاندن هندوانه بوده است.
متخصص تغذیه گفت: رژیم‌های غذایی روزه‌داری متناوب علیرغم کارایی بالا اما در برخی افراد اثر عکس دارد؛ برخی به این دلیل که ساعاتی از روز را گرسنه می‌شوند و یا با محدودیت کالری مواجه‌اند، در بازه زمانی آزاد بی‌رویه غذا می‌خورند و کالری بیشتری دریافت می‌کنند و چاق‌تر از قبل می‌شوند.
کنجد، یکی از دانه‌های پرمصرف در آشپزی جوامع شرقی است. دانه‌های کنجد از نظر ارزش تغذیه ای کاملا مغذی هستند و سرشار از ویتامین‌ها و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی محسوب می‌شوند.
ویتامین ای یا ویتامین E یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است. این ویتامین خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و از بافت‌های بدن در مقابل اثرات مخرب رادیکال آزاد برخی از ترکیب‌های شیمیایی محافظت می‌کند. بنابراین باید آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
پرش پلک یا تیک عصبی چشم عارضه‌ای است که اغلب افراد حتی به‌صورت موقتی آن را تجربه کرده‌اند. پرش پلک به نام میوکیمیا شهرت دارد و هنگامی که شدید باشد، باعث آزار و ناراحتی افراد می‌شود.
همه افراد می دانند که کاهش وزن و رژیم چقدر می تواند خسته کننده باشد. حتی زمانی که به هدف خود می رسید، فشار برای حفظ آن سبک زندگی وجود دارد و با زندگی پر مشغله ما، وقت گذاشتن برای تغذیه مناسب می تواند دشوار باشد.
براساس مطالعه‌ای که نتیجه آن در سال 2013 در مایوکلینیک منتشر شد، محققان اعلام کردند که مصرف بیش از 4 فنجان قهوه در روز می‌تواند خطر مرگ بر اثر بیماری‌های مختلف را در سنین متفاوت افزایش دهد. براساس این مطالعه، محققان به این نتیجه رسیدند که زیاده‌روی در مصرف بعضی از نوشیدنی‌ها می‌تواند مستقیما با کاهش طول عمر افراد در ارتباط باشد.
سازمان آگهی های پرسون