تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

ویتامین A یک آنتی‌اکسیدان قوی است که می‌تواند در مقابله با آسیب‌های اکسیداتیو و التهاب‌های تخمدان کمک کند. همچنین، این ویتامین نقش مهمی در حفظ سلامت بافت‌های تخمدانی دارد و می‌تواند به پیشگیری از مشکلات تخمدانی کمک کند.
یکی از توصیه‌های متخصصان تغذیه به افرادی که می‌خواهند الگوی غذایی سلامت‌محور داشته باشند، این است که روزانه حداقل یک عدد گوجه‌فرنگی مصرف کنند.
در زمانی که تنقلات بخشی از روال روزانه ما شدند، همچنان سوالی بحث‌های داغی را در میان متخصصان بهداشت و عموم ایجاد کرده است که آیا میان‌ وعده برای سلامتی مضر است یا خیر.
کنجد، یکی از دانه‌های پرمصرف در آشپزی جوامع شرقی است. دانه‌های کنجد از نظر ارزش تغذیه‌ای کاملا مغذی هستند و سرشار از ویتامین‌ها و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی محسوب می‌شوند.
داشتن یک سبک زندگی سالم شامل ورزش، هیدراتاسیون (آبرسانی بدن) و خوردن وعده‌های غذایی متعادل می‌تواند به طور طبیعی به حفظ سطح قند خون در محدوده نرمال کمک کند و حتی در کاهش کلسترول و بهبود سلامت روده مفید باشد.
گرانولا خوشمزه و مورد علاقه کودکان می تواند در هر زمانی مورد استفاده افراد قرار گیرد. اما عموم مردم از آن در وعده های صبحانه و یا میان وعده هایی مانند عصرانه استفاده می کنند تا از انرژی نهفته شده در آن بهره مند شوند.
مطالعات نشان می‌دهند که قهوه ممکن است معده شما را تحریک کند و زمان لازم برای تولید غذا از طریق سیستم گوارش تان را تغییر می‌دهد، با این وجود، فنجان قهوه صبح شما همچنین می‌تواند با دارو‌هایی که ممکن است مصرف می‌کنید تداخل داشته باشد و سرعت جذب آن را نیز در جریان خون تغییر دهد.
متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: اگر مشکل عضلانی اسکلتی دارند توجه به آن را به تاخیر نیندازند زیرا گاه با ورزش درمانی، گرما درمانی، لیزر و مگنت‌تراپی مشکل برطرف می‌شود، اما اگر بی‌توجهی کرده و آسیب رباط و منیسک پیدا کنند، مراحل درمان سخت تر می‌شود.
اگر به دنبال یک راهکار سریع و ارزان و بدون عوارض برای لاغری و چربی سوزی هستید به کمک این نوشیدنی تابستانی و مفید به سرعت وزن کم کرده و سراغ قرص های لاغری نمی روید.
آیا پیش آمده در جلسه‌ای رسمی باشید و برای اینکه ادب را رعایت کرده باشید، عطسه‌تان را نگهدارید. این کار را مردی در بریتانیا انجام داد و در نهایت مجبور شد، با سوراخی در گلو خود را به بیمارستان برساند.
متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ضمن اشاره به خواص آجیل و مغزدانه‌ها بر سلامت مغز، گفت: زیاده‌روی در مصرف آجیل‌ها به ویژه تخمه­‌های شور ممکن است مشکلاتی برای سلامت افراد ایجاد کند.
سازمان آگهی های پرسون