تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

بدن انسان روزانه تنها به ۲.۴ میکروگرم از این ویتامین نیاز دارد که مقدار بسیار بسیار کمی است. با این حال کمبود همین مقدار اندک از ویتامین B۱۲ در بدن هم می‌تواند بر سلامت و کیفیت زندگی تاثیر منفی بگذارد.
یخچال ایرانی‌ها همیشه پر است از داروهایی که برای روز مبادا ذخیره شده، داروهایی که گاهی مورد استفاده هم قرار نمی‌گیرند و در نهایت دورریز می‌شوند. مساله مهم این است که برخی از این داروها هیچ نیازی به نگهداری در یخچال هم ندارند چون کیفیت و اثربخشی‌شان را از دست می‌دهند.
برای درمان و جلوگیری از تشدید آنفولانزا باید به برخی نکات توجه ویژه‌ای داشته باشید، البته برخی مواد غذایی هستند که به ریکاوری آنفولانزا کمک شایانی می‌کند و همچنین برخی غذا‌ها برای آنفولانزا مضر است.
ساعت‌ها نشستن خطر حمله قلبی و سکته را افزایش می‌دهد و فقدان حرکت، به طور کلی، ممکن است بر سطح چربی و قند خون تأثیر بگذارد. با این حال، افزایش زمان داشتن فعالیت بدنی به این معنی نیست که باید هر دقیقه از روز بیدار شوید یا ورزش کنید یا حرکت کنید. فعالیت بدنی توصیه شده ۱۵۰ دقیقه در هفته، به شکل فعالیت شدید همراه با دو روز تمرین قدرتی است.
همیشه تحقیقات جدیدی انجام می‌شود که گاهی ممکن است یافته‌های تحقیقات قبلی را رد یا آنها تأیید کنند. چیزی که تا الان می‌دانیم این است که ظاهراً نوشیدن قهوه می‌تواند از ابتلا به یک سری از بیماری‌ها پیشگیری کند.
در صورتی که به آووکادو حساسیت دارید یا این میوه به‌راحتی در دسترس نیست، می‌توانید از جایگزین‌های سالم آن مانند آجیل و دانه‌ها، ماست یونانی، حمص، روغن زیتون فوق بکر، مخمر تغذیه‌ای، ارده کنجد و کره آجیل استفاده کنید.
داشتن پوست سالم و زیبا به دور از هر نوع لک و مک یا چین و چروک راز مهم زیبایی چهره است در حقیقت اعضای چهره زمانی زیبایی واقعی خود را نشان می‌دهند که پوستی صاف و شفاف داشته باشید پس مراقبت از این عضو بزرگ و مهم مسئله‌ی کم اهمیتی نیست.
اگر رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارید، به میوه‌های کم شکر پایبند باشید. اکثر میوه‌ها به خاطر مقدار گلیسیمیک پایینی (GI) که دارند؛ قند آن‌ها بیشتر فروکتوز است با این حال، میوه‌های خشک (مانند کشمش، خرما، و شیرین کرن بری)، طالبی و آناناس مقدار GI متوسطی دارند. با ما همراه باشید تا ببینید هر میوه چقدر قند دارد.
طبق تحقیقات برخی از دانشمندان، خطر ابتلا به سرطان در افرادی که از فقر آهن رنج می‌برند به طور قابل توجهی بالاتر از افرادی است که مشکل کم خونی ندارند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۴۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال کشور کم تحرک هستند و فعالیت بدنی مناسب ندارند که این شرایط می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا به بیماریهای غیرواگیر باشد.
طبق یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو، رسیدن به سن ۹۰، ۹۵ یا ۱۰۰، که به عنوان طول عمر استثنایی شناخته می‌شود، برای زنانی که وزن بدن خود را پس از ۶۰ سالگی حفظ کردند، بیشتر است.
موها به عنوان یکی از جلوه‌های ظاهری هر فرد نقش مهمی در شادابی و چهره افراد دارند و مصرف برخی مواد غذایی، قوام دهنده و تاثیر گذار در سلامت موها هستند.
متخصصان طب سنتی بر این باورند که مویز طبیعتی گرم و خشک دارد. مویز سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و از این رو خواص و فواید شگفت انگیزی دارد.
موها به عنوان یکی از جلوه‌های ظاهری هر فرد نقش مهمی در شادابی و چهره افراد دارند و مصرف برخی مواد غذایی، قوام دهنده و تاثیر گذار در سلامت موها هستند.
نوشیدن چای یکی از کارهایی است که در کشور ما شبیه یک سنت شکل گرفته است. علاقه به این نوشیدنی از دیرباز در میان مردم ما رسم بوده است.
سازمان آگهی های پرسون