دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

نام اصلی این بقعه متبرکه امامزاده عزیز(ع) است و به‌عنوان یکی از سه مکان مقدس اوین همواره مورد احترام تهرانی‌ها، به‌خصوص اهالی اوین، بوده است.
دیگر خبری از مراسم صبحگاه سربازها و صدای منظم کوبیدن شدن پوتین‌ها به زمین نیست. تپه سرباز، آن تپه تاریخی اراضی جنوب اوین اکنون دیگر جای خود را به ردیف آپارتمان‌ها و برج‌ها داده و هیچ نشانی از ایام گذشته ندارد.
این روزها خبر پرواز «همای سعادت» در آسمان طالقان استان البرز، حسابی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد و نام پرندگان اسطوره‌ای را بر سر زبان‌ها انداخت.
مسابقه دختر شایسته آلمان که در ابتدا به عنوان یک مسابقه زیبایی برگزار می‌شد، از سال ۲۰۱۹ به طور اساسی دستخوش تغییر قرار گرفت و مقررات آن اصلاح شد. برنده این مسابقات دیگر تنها بر اساس ظاهرشان قضاوت نمی‌شوند بلکه بر اساس شخصیت، تعهد فردی، خلاقیت یا ماجرای منحصر به فرد زندگی شان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
انقلاب ها در طول تاریخ بشر بارها رخ داده اند و به طور گسترده ای در روش ها، مدت زمان و ایدئولوژی انگیزه بخش متفاوت بوده اند. نتایج این انقلاب ها شامل تغییرات عمده در فرهنگ، اقتصاد و نهادهای اجتماعی – سیاسی است.
عودلاجان از قدیمی‌ترین محلات تهران است که در دل خود بازارچه سنتی و زیبایی دارد که به بازارچه عودلاجان شهرت دارد. خرید از این بازارچه هم فال است و هم تماشا؛ بازارچه‌ای سنتی با حال و هوای نوستالژیک که مرکز فروش صنایع دستی است. حجره‌ها و فضای سنتی بازارچه به طور کلی حس و حال بازارهای قدیمی را تداعی می‌کند.
گردشگران آلمانی را در تقریباً هر کشوری از دنیا می توان پیدا کرد. با وجود بالا بودن نسبی هزینه ی انرژی و خوراک در آلمان، مردم این کشور می دانند که چطور برای پول خود برنامه ریزی کنند، چیزی که به آن ها امکان خرید خودروهای گران قیمت آلمانی و سفر به دور دنیا را می دهد.
بر اساس ویدئویی که خبرگزاری «ایسنا» منتشر کرده است، «همای سعادت» در طالقان دیده شده است. هما، پرنده‌ ای افسانه‌ ای در فرهنگ ایرانی، نماد سعادت و خوشبختی است که دیدن آن به ندرت اتفاق می‌ افتد.
مصریان باستان شاید بیشتر به خاطر شیوه خاکسپاری مردگان و ساختن اهرام عظیم و پر کردن مقبره‌های زیرزمینی با گنجینه‌ها و اشیاء‌ مجلل شناخته شده‌اند. مصریان باستان همچنین بسیاری از افراد را برای سالم باقی ماندن جسدشان مومیایی می‌کردند. سوال اینجاست که مردم مصر باستان از چه زمانی به مومیایی کردن اجساد روی آوردند؟ ‌