دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

در مسابقات فوتبال یا برخی از مسابقات زنده تلویزیونی افرادی به میدان مسابقه می‌آیند و در برگزاری مسابقات وقفه و خلل ایجاد می‌کنند که به آن‌ها جیمی جامپ گفته می‌شود.
محمدجواد شکری، از فعالان صنعت تولید و تجارت بستنی می‌گوید: «بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده ایرانی به کشورهای همسایه صادرات بستنی دارند که بیشتر به عراق و کشورهای حوزه خلیج‌فارس مانند عمان و کویت و امارات، به‌ویژه شهر دوبی است.»
تابه‌حال این تصور در ذهن‌تان نقش بسته که اگر درس‌ها انسان بودند به چه شکلی درمی‌آمدند و یا اینکه معلم ریاضی و تاریخ و ادبیات و... اگر شبیه به درس‌هایی که می‌دادند بودند چه اتفاقی می‌افتاد؟
تا پایان آخرین عصر یخبندان، آمریکای شمالی خانه یوزپلنگ‌های آمریکایی، موجودات بزرگ آرمادیلویی و تنبل‌های غول‌پیکر بود. اما مدتهاست دانشمندان متحیرند که چرا این حیوانات حدود ۱۰۰۰۰ سال پیش منقرض شدند.
زمانی که گروهی از شاگردان ارسطو از او پرسیدند؛ چرا با وجود رابطه استاد و شاگردی، اینقدر با افلاطون مخالفت می کند، او جواب داد: «افلاطون عزیز من است اما حقیقت عزیزتر است.»
روزگاری که طرشت نه محله‌ای در قلب پایتخت، بلکه یک آبادی سرسبز با انواع باغ‌های میوه و محصولات کشاورزی در بیخ گوش تهران قدیم بود، ساکنانش آداب و فرهنگ غذایی مخصوص به خود را داشتند؛ از وعده آب‌ناهار تا آداب و رسوم اطعام عزادران در محرم و صفر.
طرشت از روزگار قدیم با نام و سبک زندگی بسیاری از ورزشکاران مشهور پایتخت عجین بوده و برخی ورزشکاران نخبه تهران در دل همین محله رشد کردند و به مدارج بالای ورزش ایران رسیدند. اکبر زمانی که به پهلوان اکبر طرشتی مشهور شده بود هم می‌توان در ردیف همین ورزشکاران دسته‌بندی کرد.
سرسبزی و طراوت روستای طرشت بی‌دلیل نبود. ۵ قنات پرآب باغ‌های آن را سیراب می‌کرد. قنات بالا، قنات صدقی، قنات کوچیکه، قنات اسکندری و قنات شاهک. از این ۵ قنات تنها ۳ قنات باقی مانده است که همچنان حی و حاضر جاری است.
چهارشنبه، پنجم اردیبهشت، ماه به فاز کامل می‌رسد و بیشتر طول شب قابل مشاهده است، به طوری که حوالی غروب طلوع و حوالی سحر غروب می‌کند.
در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور صبح امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.