آذربایجان غربی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: 48 تن روغن نباتی در یکی از انبارهای عمده فروشی ارومیه که احتکار شده بود با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) وکشف و ضبط شد .
یادداشت/نامگذاری سال ۱۴۰۰ به تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها همه ما را بر آن می‌دارد تا در ابتدای سال از منظر و حوزه تخصصی به این موضوع و احصاء فرصت‌ها و تهدیدها و چگونگی نیل به اهداف این نامگذاری بپردازیم.
روند افزایشی شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی در روزهای پایانی ایام عید نوروز 1400 مانند بعضی استان‌های کشور شروع شد و با شدت بسیار بیشتری تداوم دارد که طبق بررسی‌های انجام شده این روند صعودی در قالب خیز چهارم ادامه خواهد داشت.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: طی سال زراعی امسال بیش از ۳۹۱ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته است.
استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به روند افزایشی شیوع کرونا در استان، کاهش نظارت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را 2عامل اصلی این وضعیت دانست و گفت: متاسفانه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک بسیار کاهش یافته است.
رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی:

امانتداری صادقانه، مطالبه مردم از مسئولین است

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه شهرداری یک نهاد مردمی است گفت: نه تنها شهرداری بلکه همه پست و مسئولیتها امانت مردم هستند و بر مسئولین واجب است که امانتدار صادق باشند و مطالبه مردم هم چیزی غیر از امانتداری صادقانه نیست.
شهردار ارومیه با بیان اینکه مشکلات و نواقص طرح تفصیلی این شهر باید هر چه زودتر رفع شودگفت: نواقص طرح تفصیلی باعث بروز مشکلات اجتماعی و مدیریتی، فرار سرمایه گذاری و افزایش تخلفات شده که با مدیریت صحیح از حاد شدن این مهم  باید پیشگیری کرد.
رییس سازمان صنعت، و معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از استخراج سالانه بیش از سالانه بیش از ۱۶ میلیون تن مواد معدنی از معادن استان خبر داد و گفت: طی سال گذشته ۶۰ فقره پروانه بهره‌برداری در استان صادر و برای به بهره‌برداری رسیدن این معادن بیش از ۵۵۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری در این استان انجام شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی، گفت: انتظار می رود با توجه به افزایش قیمت و تولید مرغ در استان، روند عرضه مرغ گرم در بازار استان به تعادل برسد.
استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اربیل عراق یکی از مقاصد صادراتی استان به شمار می رود گفت: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی موجود بین آذربایجان‌غربی و اربیل عراق، آمادگی داریم تا با کمک به رفع موانع موجود نسبت به تقویت مراودات تجاری اقدام کنیم.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی مطرح کرد؛

اختصاص بیش از ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های مرتع داری در چالدران

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: امسال بیش از۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های مرتع داری در چالدران اختصاص یافته است.
رییس جهادکشاورزی استان آذربایجان‌غربی؛

بیش از ۵۶۱ تن گوشت مرغ گرم در سطح بازار عرضه شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برای تامین گوشت مرغ مردم استان در استانه روز ۱۳ فروردین بیش از ۵۶۱ تن گوشت مرغ گرم امروز در سطح بازار عرضه شد که بالاترین رکورد توزیع در سطح استان تا کنون به شمار می رود.