انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

با حضور رئیس جمهور صورت می گیرد؛

آغاز بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت

چند طرح بزرگ وزارت نفت در استان‌های ایلام و بوشهر تا ساعاتی دیگر با حضور رئیس جمهور و بصورت تصویری به بهره برداری خواهد رسید.
افغانستان در سالهای اخیر با ایجاد سدهای متعدد و انسداد بندهای خاکی روی رودخانه هیرمند، راه ورود آب به ‌هامون را بسته و موجب خشکسالی بخشی از مناطق ایران شده است؛ به همین دلیل، ایران می‌بایست به فکر تأمین منابع جایگزین آب برای توسعه منطقه سیستان و بلوچستان باشد.
اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده اعلام کرد که تولید نفت خام آمریکا در دسامبر ۲۰۲۰ کاهش یافته و به ۱۱ میلیون و ۶۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

با حضور رئیس‌جمهوری و از طریق ویدئوکنفرانس صورت می گیرد؛

بهره برداری از طرح توسعه میدان نفتی آذر

طرح توسعه میدان نفتی آذر با ظرفیت تولید روزانه ۶۵ هزار بشکه نفت‌خام، فردا (دوشنبه، ۱۱ اسفندماه) با حضور رئیس‌جمهوری و از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری می‌رسد.

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در پاسخ به گزارشی با عنوان «انتقاد از گذشته برای پوشاندن کارنامه خالی» که روز پنجم اسفندماه امسال در روزنامه وطن امروز چاپ شده است، توضیحاتی را به‌منظور تنویر افکار عمومی منتشر کرد.

قیمت نفت خام در پایان معاملات دیشب، جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران)، با نگرانی از رشد عرضه در آینده نزدیک، سقوط کرد اما شاخص‌ها توانستند به رشد هفتگی و ماهانه دست یابند.

یکی از ضعف های اقتصادی ایران اتکا به درآمدهای نفتی است، این موضوع باعث شد تا امریکایی ها نقطه ضعف کشورمان را بدانند و با اعمال شدیدترین تحریم های نفتی به نوعی اقتصاد ایران را با مشکل مواجه کنند.
از ماجرای چالش آفرینی وزیر برای مدیریت پالایشگاه تا فضای خاکستری کرسنت؛

زنگنه بجای حمله، پشت پرده ها را توضیح دهد

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی گفت: زنگنه باید بجای حمله به پالایشگاه ستاره خلیج فارس درباره پروژه‌های سیراف، قرارداد کرسنت، قطع ارتباط با ترکمنستان، قرارداد با توتال، لغو قرارداد با پاکستان و افت گاز در پارس جنوبی توضیح دهد.
تحلیلگران اس پی گلوبال پلتس انتظار دارند تقاضا برای نفت تا پایان سال جاری میلادی به ۱۰۲.۶ میلیون بشکه در روز برسد یعنی بالاترین رقم از پایان ۲۰۱۹ ولی تقاضا برای سوخت هواپیما تا ۲۰۲۲ یا حتی ۲۰۲۳ بهبود نخواهد یافت.
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد:

تدوین برنامه بلندمدت حفظ سقف تولید گاز در جنوب کشور

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران گفت: وزارت نفت برنامه بلند مدت ۱۵ ساله برای حفظ شرایط تولید در مجموعه‌های پالایشگاهی پارس جنوبی، فجر جم و پارسیان تدوین کرده‌است تا سقف تولید گاز در این مراکز حفظ شود که نشان دهنده اهمیت و جایگاه این منطقه برای صنعت گاز کشور است.
نمایندگان مجلس امروز همه کار علیه دولت کردند، از حملات شدید علیه دولت و مسئولان دولتی در نطق هایشان و حتی شکایت به قوه قضائیه تا شکایتی دیگر علیه بیژن زنگنه وزیر نفت.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌ های نفتی ایران درباره تخصیص سهمیه بنزین نوروز یا تابستان گفت: در مورد سهمیه بنزین شرکت ملی پالایش و پخش تصمیم گیر نیست و سهمیه ها توسط مصوبه هیات وزیران مشخص می شود و اگر هیات وزیران مشخص کند اجرا خواهیم کرد.
قیمت نفت خام در معاملات امروز، دوشنبه، با بازگشت کُند تولید نفت تولیدکنندگان ایالت تگزاس آمریکا جهش کرد.