مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران:

تحویل گاز به نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و صنایع فولاد افزایش یافت

سعید عقلی گفت: تحویل گاز به نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و صنایع فولاد و سیمان در ۱۰ ماهه سال جاری با افزایش قابل توجهی همراه بوده است.
تصویر تحویل گاز به نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و صنایع فولاد افزایش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید عقلی در این باره توضیح داد: همان‌طور که در چند روز اخیر اعلام شد، حجم گازرسانی به نیروگاه‌ها و صنایع کشور امسال رکوردی تازه را ثبت کرده و از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان دی‌ماه نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۴ درصد گاز بیشتر به نیروگاه‌ها تحویل شده است.

وی افزود: در همین بازه زمانی و با برنامه‌ریزی و تلاش کارکنان صنعت نفت و گاز، میانگین حجم گازرسانی به صنایع سیمان ۱۰ درصد، به پتروشیمی‌ها ۸ درصد و به بخش فولاد ۸ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: رویکرد صنعت گاز کمک به رشد تولید و خدمت‌رسانی است و شرکت ملی گاز ایران از ابتدای امسال تاکنون در بیشتر ایام سال فراتر از سقف تعهد و برنامه مصوب به نیروگاه‌ها، صنایع عمده و جزء گاز تحویل داده است و این روند در فصل زمستان هم ادامه داشته است.

به گفته عقلی، میانگین حجم تحویل گاز به نیروگاه‌ها، صنایع سیمان، فولاد و پتروشیمی‌ها در دی‌ماه امسال نسبت به دی‌ماه پارسال به‌ترتیب ۴۱ درصد، ۴۵ درصد، ۵۲ درصد و ۱۱ درصد افزایش یافته است. وی یادآور شد: امسال نسبت به پارسال در روزهای سرد توانسته‌ایم گاز بیشتری را در بخش‌های مختلف تأمین کنیم، اکنون هم هیچ نقطه‌ای با قطعی گاز روبه‌رو نیست.

منبع: ایلنا

598320