انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

قطعی‌های برق تابستانی این بار در بهار آمد چه کسانی «ماینینگ» می‌کنند؟
شهریاری در نامه‌ای به وزیر نیرو:

قطع برق در روند درمان بیماران اختلال ایجاد کرده است

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزیر نیرو گفت که قطع برق در برخی از مراکز درمانی باعث بروز مشکلاتی در روند درمان بیماران شده است، لذا تمهیدات خاصی برای این منظور پیش بینی شود.
آیا برادران چینی تا این اندازه عزیز و قابل احترام هستند که باید بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، مزارع و صدها حرفه و شغل دیگر با خاموشی‌های مکرر به تعطیلی کشیده شوند و ابر و مه و خورشید و فلک در کار باشند تا برادران چینی سود ببرند؟! ظاهرا پایان عمر دولت‌ها در ایران باید با نوعی مرثیه‌سرایی همراه باشد و تعهد دولت‌ها، انگاری در پایان عمر آنها، رو به پایان است.
وزیر نیرو در واکنش به خبری مبنی بر فوت تعدادی از هموطنان در معابر شهری به دلیل خاموشی و تاریکی ناشی از قطعی برق طی سال گذشته، گفت: امسال قطعی برق در معابر شهری نخواهیم داشت.
رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس گفت: علت قطع برق، استخراج رمز ارز نیست بلکه علت توقف سرمایه‌گذاری و فرسودگی شبکه توزیع و تولید است.
نماینده شاهرود خطاب به وزیر نیرو؛

آقای وزیر؛ جلوی قطعی برق را بگیرید

یک عضو کمیسیون عمران مجلس نسبت به دلیل قطعی برق در ایران به وزیر نیرو انتقاد کرد و خواستار رفع مشکل شد.
قالیباف در پاسخ به تذکری:

بی نظمی در قطعی برق قابل پذیرش نیست

یک عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اگر تا سال ۱۴۱۵ به تولید ۱۰۰ هزار مگاوات برق نرسیم با مشکلات جدی روبرو می شویم.
مدیرکل روابط بین الملل توانیر گفت: از ساعت ۱۳ تا ۱۷ را اوج مصرف اعلام کرده‌ایم و باید مشترکان به این نکته توجه داشته باشند که در این ساعات نحوه محاسبه برق ۲.۵ برابر است.
بیژن زنگنه در مراسم رسمی بهره‌برداری از طرح پتروشیمی مسجد سلیمان که با تسهیلات بانک صنعت و معدن و با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور برگزار شد، عنوان داشت: با افتتاح طرح‌های باقی‌مانده تا پایان سال 1400 و اوایل سال آتی، میزان تولید پتروشیمی کشور به هدف 100 میلیون تن در سال خواهد. رسید.
قیمت سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دیروز (پنجشنبه، ۳۰ اردیبهشت) با کاهش ۶۶ سنتی به ۶۵ دلار و ۲۹ سنت رسید.
رئیس جمهور با بیان اینکه تا پایان دولت تحریم را خواهیم شکست که این افتخاری برای صبوری مردم است، گفت: ما هر چه داریم از مقاومت ملت ایران و هدایت‌های مقام معظم رهبری است.
قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت ۳.۲ درصد یا ۲.۲ دلار سقوط کرد و به ۶۶.۴۹ دلار رسید.
پتروشیمی سبلان، از شرکت های زیر مجموعه هلدینگ انرژی سپهر پنجشنبه این هفته مورخ 30اردیبهشت ماه توسط ریاست محترم جمهور افتتاح می شود. 47 درصد از سهام این شرکت متعلق به گروه مالی هلدینگ سپهر است.
بیگی نژاد در گفت‌و‌گو با پرسون مطرح کرد؛

ضرورت تقویت صنایع میان دستی در پالایشگاه‌ها

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برنامه ریزی در خصوص توجه به صنایع میان دستی در پتروشیمی ‌‌ها ضروری است. در پایین دست صنایع تکمیل و حتی ظرفیت‌های خالی وجود دارد؛ اما نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر در صنایع میان دستی و تقویت این حوزه است.