انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

وزیر نفت دولت دهم گفت: باید اجازه داد تا در روزهای اینده و نزدیک تر  به انتخابات ریاست جمهوری تصمیم نهائی را گرفته و به طور صریح  نظرم را اعلام کنم بنابراین الان برای طرح هر حرفی در خصوص انتخابات زود است.
بهروز کمالوندی، معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد: رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منظور انجام گفتگوهای فنی با سازمان انرژی اتمی ایران عصر روز شنبه در راس هیئتی وارد تهران می‌شود و روز یکشنبه با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و دیگر مسئولین سازمان دیدار می کند.

جوهری گفت: از موضع انجمن صنفی، موارد مورد اعتراض را یک به یک با دلایل فنی طی ارسال مکاتباتی به سمع و نظر مسئولان امر رسانده‌ایم و منتظر پاسخ نهادهای مربوطه هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه انتقال آب دریا به فارس در راستای تامین زیرساخت‌های توسعه استان و توزیع و مصرف ضروری است، اعلام کرد که وزارت نیرو مجوز اجرای طرح انتقال سالانه ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب دریا به فارس را داده است.
رییس کمیته نفت مجلس گفت: تا زمانی که بودجه به نفت وابسته باشد، مسئولان و مدیران دولتی به دنبال تکاپو برای یافتن منابع و درآمدهای ارزی دیگر برای کشور نیستند. این کاهش وابستگی منجر به افزایش کارایی و خلاقیت دولت می‌شود.
پس از آنکه ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان مدعی شد که حمله یک پهپاد یمنی حامل مواد منفجره را خنثی کرده است و سبب بالا رفتن نگرانی ها از تشدید مجدد تنش ها در خاورمیانه شد، قیمت نفت روز دوشنبه افزایش داشت.
معاون توزیع شرکت توانیر از انجام ۷۲ درصد خدمات شرکت‌های توزیع برق بصورت غیرحضوری در کشور خبرداد و گفت: تا پایان سال ۱۳۹۹, صددرصد خدمات صنعت برق بصورت غیرحضوری ارائه خواهد شد.
مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شرکت توانیر در گفت وگو با پرسون:

افزایش 12 برابری ظرفیت نیروگاهی کشور پس از پیروزی انقلاب

جمهوری اسلامی ایران در ابتدای سال ۵۷ حدود 7 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی داشت و امروز بیش از ۸۴ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی دارد به نحوی که در طی سال‌های انقلاب ظرفیت نیروگاهی را ۱۲ برابر کرده‎‌ایم تا بتوانیم برای مردم عزیز ایران تأمین برق مستمر و پایدار داشته باشیم و از این حیث در رتبه ارزشمندی در دنیا قرار بگیریم.
عراق ضمن تکرار وعده جبران مازاد تولیدش، اعلام کرد که اوپک پلاس بعید است سیاست تولید نفت را در نشست ماه آینده خود تغییر دهد.
در معاملات امروز رقم خورد؛

تداوم رشد قیمت نفت در معاملات امروز

قیمت نفت خام در معاملات امروز، چهارشنبه، به دنبال انتشار گزارشی که نشان می‌داد میزان ذخایر نفت انبارهای آمریکا به طرز غیرمنتظره‌ای افت کرده است، تقویت شد.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به صدور پنج مجوز برای ساخت توسعه صنایع پتروشیمی در جزیره قشم با محوریت تکمیل زنجیره ارزش متانول گفت: قطعاً هاب آینده صنعت پتروشیمی کشور بوده به طوری‌که مطالعات جامع شکل گیری صنایع پتروشیمی در بزرگترین جزیره خلیج فارس تکمیل و برای اجرا ابلاغ شده است.
قیمت نفت در روز دوشنبه به دلیل کاهش عرضه و امید به بسته محرک آمریکا، افزایش یافت و به بالاترین حد خود در بیش از یک سال اخیر رسید.
قیمت نفت خام در معاملات روز دوشنبه، تحت تاثیر کاهش تولید اوپک پلاس و امید به بسته کمک مالی آمریکا و بازگشت اقتصاد این کشور، جهش کرد و قیمت هر بشکه نفت برنت به ۶۰ دلار رسید.
وزیر نفت با بیان اینکه برای تکمیل زنجیره ارزش از هلدینگ‌ها خواستیم تا در این زمینه ورود کنند، گفت: تا سال ۱۴۰۰ ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به ۱۰۰ میلیون تن و ارزش ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد.