مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی خبر داد؛

افتتاح پروژه های آب و فاضلاب و بهره برداری از نیروگاه برق خورشیدی در دهه فجر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: امسال با ۲۲ پروژه آماده افتتاح در حوزه بهره‌برداری و توسعه آب و ۵ پروژه دفع بهداشتی فاضلاب و بهره برداری از نیروگاه برق خورشیدی به استقبال چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می رویم.
تصویر افتتاح پروژه های آب و فاضلاب و بهره برداری از نیروگاه برق خورشیدی در دهه فجر

به گزارش سایت خبری پرسون، حشمت الله عباسی ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره‌برداری از ۲۲ پروژه آب و فاضلاب در بخش روستایی و ۱۶ پروژه در بخش شهری استان مرکزی با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۴۲۹ میلیارد ریال اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با ۲۲ پروژه آماده افتتاح در حوزه بهره‌برداری و توسعه آب و ۵ پروژه دفع بهداشتی فاضلاب و بهره برداری از نیروگاه برق خورشیدی به استقبال چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می رود.

وی گفت: احداث یک باب تصفیه خانه آب با ظرفیت ۱۲۰ لیتر بر ثانیه در شهرهای شازند و آستانه، حفر ۱۳ حلقه چاه، ساخت ۲۶ باب مخزن ذخیره آب با مجموع ظرفیت هفت هزار و ۷۸۰ متر مکعب، احداث ۱۶ ایستگاه پمپاژ آب، اجرای ۶۶ کیلومتر خطوط انتقال و اصلاح و توسعه ۳۸ کیلومتر شبکه توزیع آب از جمله اقداماتی است که در بخش آبرسانی به شهرها و روستاهای استان انجام شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی بهره برداری از استریم چهار فاز سوم تصفیه خانه فاضلاب شهر اراک و فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب خمین را از دیگر پروژه‌های قابل بهره برداری در بخش فاضلاب عنوان کرد.

وی افزود: اجرای ۲.۶ کیلومتر خط انتقال فاضلاب و ۳.۲ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب و نصب ۸۶۰ فقره انشعاب جدید فاضلاب در شهرهای مهاجران، ساوه و خمین از دیگر اقدامات صورت گرفته در بخش فاضلاب است.

عباسی از راه اندازی و بهره برداری نیروگاه‌های خورشیدی با مجموع تولید ۴۰۰ کیلو وات برق در ۵ شهرستان استان خبر داد و گفت: برق تولید شده توسط این نیروگاه به منظور تأمین بخشی از برق مصرفی و صرفه‌جویی در هزینه‌های مصرف برق با استفاده از انرژی سبز در راستای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.

منبع: ایسنا

598841