انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

وزیر نفت با اشاره به تحریم و فشارهای سخت اقتصادی کشور گفت: ما در این دوران سخت اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه طرح بزرگ پتروشیمی اسلام‌آباد غرب را شروع کرده‌ایم که هدیه دولت به مردم مقاوم استان کرمانشاه است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۵۰ سنت معادل ۰.۹ درصد رشد به ۵۹ دلار و ۳۴ سنت رسید.
یک کارشناس آبخیزداری و آبخوانداری ضمن اشاره به اینکه خالی شدن آبخوان‌های زیرزمینی به اعتقاد کارشناسان، ابرچالش کشور در حوزه آب به شمار می‌رود، تصریح کرده است: در این شرایط نفوذ باران و سیلاب به درون زمین پس انداز آب در بانک زمین خواهد بود.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۹ سنت معادل نیم درصد افزایش به ۵۷ دلار و ۷۵ سنت رسید.
قیمت نفت خام در معاملات امروز، سه‌شنبه، با اعلام پایبندی کشورهای اوپک به توافق کاهش تولید، جهش کرد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر ضرورت ایجاد یک نهاد فرابخشی در جهت مدیریت مصرف سوخت و انرژی در کشور گفت: در سال ۱۴۰۰ در تولید گاز مشکلی نداریم، باید روی مدیریت مصرف تمرکز کنیم.
قیمت نفت خام در معاملات امروز، دوشنبه، با کاهش عرضه از سوی عربستان و کاهش ذخایر نفت آمریکا رشد کرد.
وزیر نفت با بیان اینکه این وزارتخانه در دوران تحریم، عزم خود را برای تداوم توسعه نفت به کار بسته و جهش‌های صنعت پتروشیمی یکی از این دستاوردهای ویژه است، گفت: ما امروز از نظر توانمندی صنعت پتروشیمی در منطقه یک قدرت هستیم و این صنعت در دوران تحریم از نظر ارزآوری بسیار به کشور کمک کرد.
رضا اردکانیان وزیر نیرو با بیان این‌که در دولت تدبیر و امید در بیش از هفت سال اخیر جمعیتی بالغ بر ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از حوزه آب پایدار برخوردار شدند، گفت: لذا با برنامه ریزی‌های انجام شده، جمعیت برخوردار ما به ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در حوزه آب آشامیدنی خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: به جز تصفیه‌خانه اهواز, ۵ تصفیه خانه دیگر در آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر و بندر امام داریم که در مراحل پایانی هستند و پیشرفت مناسبی دارند.
اعضای اوپک 25.75 میلیون بشکه نفت در روز در ژانویه تولید کردند که 160 هزار بشکه در روز بیشتر از ماه دسامبر 2020 بود.
قیمت نفت خام آمریکا تحت تاثیر روند کُند توزیع واکسن کرونا و گسترش ابتلا به گونه‌های جدید آن و همچنین کاهش تولید نفت از سوی عربستان افت کرد.
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

تأثیر رشد صادرات بنزین و ارزآوری آن

کشوری که در مسیر واردات بنزین و مصارف بالا قرار داشت و این موضوع به مسئله نگران کننده‌ای تبدیل شده بود، حال به کشور صادر کننده بنزین تبدیل شده است و مصارف آن نیز تا حدودی منطقی شده است و در محدوده متوسطی که تعریف و پیش‌بینی شده بود، قرار گرفته است که این مسئله می‌تواند برای همه حامل‌های انرژی یک فرصت باشد که همین مسیر را در پیش بگیرند تا بتوانیم ارزآوری داشته باشیم و برای کشور درآمدزایی کنیم.
قیمت نفت تحت تاثر افت میزان ذخایر نفت خام آمریکا و کاهش آمار ابتلا به کرونا در چین افزایش یافت.