انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: تولید کنندگانی که به دلیل قطعی برق دچار خسارت شدند می‌توانند حق خود را از طریق قانونی پیگیری کنند و جبران خسارت وارده را از شرکت‌های برق دریافت کنند.
وزیر نفت گفت: این روزها که کمبود انرژی اولیه یا اسراف انرژی اولیه را در کشور شاهد هستیم، ضرورت ادغام نفت و نیرو و تشکیل وزارت انرژی بیش از گذشته مشهود است.
پرسون بیست وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را بررسی کرد؛

نمایشگاهی با مدعوین اندک اما بازدهی زیاد در سایه کرونا

بیست و پنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار «نفت ملی، کالا و خدمات ایرانی» در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران از 3 بهمن آغاز و در 6 بهمن ماه به کار خود پایان داد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان این که ما افزایش مصرف گاز بخش خانگی را به نیروگاه ها تحمیل نکردیم گفت: مشکل خاموشی‌ها از ما نیست از افزایش مصرف برق است.
با رکوردشکنی در مصرف گاز بخش خانگی و تجاری تصمیم بر اعمال خاموشی‌های برنامه‌ریزی‌شده جهت مدیریت شبکه برق و گاز کشور شد.
قیمت نفت خام تحت تاثیر خوش‌بینی به بسته مالی جدید آمریکا و بازگشت لیبی به ظرفیت کامل تولید نفت خام افت کرد.
رشد تقاضا در بخش خانگی در ماهای سرد به‌صورت فصلی بوده و قریب به ۷۰ درصد از این تقاضا در طی ۸ ماه گرم سال از بین خواهد رفت. جهت پوشش تقاضا مقطعی چند راهکار عمده قابل‌تصور است. یکی از این راهکارها ذخیره‌سازی زیرزمینی گاز به‌صورت پراکنده است که می‌تواند از استفاده سوخت سنگین در صنایع و نیروگاه‌ها جلوگیری کند.
یک کارشناس انرژی بیان کرد: با عملی کردن سرانه بنزین ۱۵ لیتری مطرح شده در کمیسیون تلفیق فرصت واقعی کردن قیمت بنزین را در شرایط توسعه یافته آینده از خود سلب می‌کنیم.
با تشدید محدودیت ها در مورد تقاضای جهانی انرژی قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۵ سنت معادل ۰.۳ درصد افت همراه بود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر لزوم حذف یارانه پردرآمدها، از تلاش دولت برای افزایش قیمت گازوئیل در سال 1400 خبر داد و گفت: مجلس به این دلیل که این کار می‌تواند موجب بروز شوک به بازار شود مخالف است.
معاون اول رییس جمهور در جمع خبرنگاران؛

وزارت نفت رکورد صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی را شکست

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور صبح امروز با حضور در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران از آخرین دستاورد‌های صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به همراه بیژن زنگنه وزیر نفت بازدید کرد.
سخنگوی صنعت برق کشورگفت: با توجه به کاهش دما و برودت هوا، مشکلات تأمین سوخت در مناطق سردسیر و برفی در برخی از نقاط کشور گاهی اتفاق می‌افتد از هموطنان انتظار داریم به طور جدی نسبت به کاهش مصرف گاز اقدام کنند تا در فصل سرد خاموشی نداشته باشیم.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: در حال انجام عملیات اجرایی گازرسانی در منطقه شول آباد هستیم که تاکنون پیشرفت فیزیکی بیشتر از ۷۵ درصد داشته است.
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: اگر مصرف گاز خانوار کمتر از ۲۰۰ متر مکعب در ماه شود، گازشان مجانی می‌شود و اولین قبوض گاز مجانی از نیمه بهمن صادر می‌شود.
موج دوم همه گیری کرونا در چین، محدودیتهای کرونایی در اوپا و افزایش ذخایر نفت آمریکا عوامل موثر در کاهش قیمت نفت هستند.