انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

رییس کمیته محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مصرف گاز در کشور سه برابر جمعیت هند است

رییس کمیته محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مصرف گاز در کشور ما سه برابر جمعیت کشور هند است و اگر با همین شکل مصرف کنیم باید تا سال ۱۴۰۳ گاز وارد کنیم.
کووید 19 همچنان رو به گسترش است و این ماجرا بهبود مصرف جهانی را پیچیده می‌کند. ایالات‌متحده در شرف رسیدن به 400 هزار مرگ قبل از مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری منتخب، جو بایدن است که روز چهارشنبه برگزار می‌شود. در همین حال، انگلیس به دلیل افزایش موارد جدید کرونا، در حال بستن مرزهای سفر خود با دیگر کشورهاست. در همین حال تقاضای انرژی هند در شروع سال جدید با کاهش زیاد مواجه شده است.
همه ساله در فصل سرما که وارونگی هوا رخ می دهد و اگر وزش باد و بارندگی جریان نداشته باشد آلودگی هوا در کلانشهرها بیشتر نمایان می شود.
معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت:

به زودی توسعه بخش دریایی پایانه صادرات نفت جاسک آغاز می‌شود

معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به روند ساخت خط لوله گوره به جاسک و پایانه صادراتی جاسک، عنوان کرد:‌ توسعه بخش دریایی پایانه صادرات نفت جاسک به زودی آغاز می‌شود

یکی از بزرگترین پروژه‌های تاریخ ایران، در آینده نزدیک با سرمایه‌گذاری سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری و با نام پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس افتتاح و فاز دوم این پالایشگاه نیز در قالب طرح جمع‌آوری گازهای همراه با نفت با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و صد میلیون دلاری آغاز می‌شود.
وزیر نیرو درباره اینکه گفته شده چینی‌ها در زمینه استخراج رمزارزها در کشورمان فعالیت دارند و خاموشی‌های اخیر ناشی از آن است، گفت: فعالیت در حوزه استخراج رمزارزها طبق مصوبه هیات دولت با مجوز وزارت صنعت امکان‌پذیر است.
ایران از حیث منابع انرژی جزو چند کشور اول جهان است، ولی چرا سیاست‌های ایران درباره انرژی، همواره مساله‌آفرین بوده است؟
رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه طبق قانون دولت مسئول نوشتن بودجه و اجرای آن است، گفت: مجلس حق ارائه اصلاحات و پیشنهادات دارد و ما پیشنهادات خوب را می‌پذیریم اما اگر شاکله بودجه برهم بخورد دولت دیگر نمی‌تواند آن را اجرا کند.
مدیر عامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی تشریح کرد:

تبلور باور ایرانی در شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی

بابایی گفت: ما روز پتروشیمی را روز تجلی خودباوری و ارزش‌آفرینی و روز مبارزه با تحریم می‌نامیم. در مبارزه با تحریم هم خیلی حرف‌ها داریم، دلیل آن هم اینست ‌که اساساً توسعه کشور چیزی است که هدف اصلی تحریم‌کنندگان قرار گرفته‌است و شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی از بدو تاسیس تا به حال محور کار و تخصص‌اش توسعه‌ای بوده‌است.

استاندار تهران درخواست کرد:

شهروندان در مصرف گاز صرفه جویی کنند

محسنی بندپی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز از شهروندان تهرانی خواست که در مصرف گاز صرفه جویی کنند.