اسم عملیات را گنجشک گذاشتند؛ خبر ندارند پر عقاب در سال ۵۷ ریخت

وزیر نفت: در خصوص حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت کشور باید بگویم که با صبوری و همکاری مردم و پای کارآمدن صداوسیما، در همان ساعات اولیه این توطیه را خنثی کردیم.
تصویر اسم عملیات را گنجشک گذاشتند؛ خبر ندارند پر عقاب در سال ۵۷ ریخت

به گزارش سایت خبری پرسون، «جواد اوجی» وزیر نفت در حاشیه جلسه هیأت دولت امروز چهارشنبه (۲۹ آذر ۱۴۰۲) در جمع خبرنگاران با اشاره به حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت، اظهار کرد: در خصوص حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت کشور باید بگویم که با صبوری و همکاری مردم و پای کارآمدن صداوسیما، در همان ساعات اولیه این توطیه را خنثی کردیم.

وی افزود: الحمدالله به سرعت عملیات سوخت‌رسانی در جایگاه‌های پمپ بنزین به صورت دستی برقرار کردیم و از بعد از ظهر همان روز حمله نیز با بالاآوردن سامانه کارت سوخت توسط همکاران، خوشبختانه ۸۸ درصد جایگاه‌ها با کمک کارت سوخت، فعال شدند.

اوجی گفت: این یک کار جهادی بود که در کوتاه‌ترین زمان به نتیجه رسید چون دشمنان برنامه‌ریزی کرده بودند و تصور می‌کردند که با این حمله مردم را عصبانی کرده و به چالش بکشانند اما با حول قوه الهی و با تدبیر و کار جهادی صورت گرفته و با همکاری همکارانم در مجموعه صنعت نفت، این توطئه خنثی شد.

وزیر نفت افزود: دشمنان اسم عملیات خود را گنجشک گذاشته بودند اما خبر ندارند اینجا ایران است و و پر عقاب در سال ۵۷ ریخت، حال چه رسد به گنجشک.

نفت وزیر نفت در ادامه در خصوص کارت‌های سوخت گفت: کارشناسان در حال بحث و بررسی و مطالعه برای انتقال کارت سوخت به کارت ملی یا کارت بانکی هستند. اوجی در پاسخ به سوالی درباره قیمت بنزین در سال ۱۴۰۳ گفت: چون هنوز برنامه هفتم نهایی نشده است، اجازه بدهید که اتفاق بیفتد و پس از آن، اظهار نظر خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

572872