انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه ایران بزرگترین تولید کننده و صادرکننده بنزین در منطقه است گفت: به کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان، ارمنستان، اذربایجان، کردستان عراق به طور مستقیم بنزین صادر می کنیم.
وزیر نفت با اشاره به شکست تحریم‌ها علیه صنعت نفت گفت: صادرات نفت ایران در روزهای اخیر به‌شدت افزایش پیدا کرده است.

به دنبال اخبار غیرمنتظره مبنی بر افزایش موجودی نفت خام ایالات متحده و نگرانی‌های ناشی از کاهش تقاضای سوخت به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده توسط ویروس کرونا، قیمت نفت روز پنجشنبه سقوط کرد.
روحانی در بهره برداری از پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس؛

مدعیان توطعه گر دیگر نیستند/ مسیر را برای دولت بعدی هموار میکنیم

رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح‌های وزارت نفت بیان داشت: این افتتاح در زمانی اتفاق افتاد که آنهایی که مدعی بودند ایران را به زمین خواهند زد و توطئه و برنامه ریزی کردند دیگر نیستند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:

عامل اصلی کمبود گاز مایع در بعضی استان‌ها مشخص شد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به توزیع دو برابر نیاز مصرف‌کنندگان گاز مایع، دلیل کمبود آن در بعضی استان‌ها را مصرف‌کنندگان غیرمجاز اعلام کرد.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با اشاره به الزامات تغییر ساختار حاکمیتی وزارت نفت گفت: مصوب کردیم حداکثر پس از ۶ ماه از تصویب این قانون ساختار حاکمیتی وزارت نفت مورد بازنگری قرار گیرد، به‌طوریکه بودجه وزارت نفت از شرکت ملی نفت ایران منفک گردد.
امید به بازگشت تقاضا در نیمه دوم سال باعث افزایش قیمت نفت شد.
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: به منظور تأمین برق مورد نیاز بخش خانگی و تجاری شهر تهران، روشنایی برخی از بوستان‌های شهری کاهش می یابد.
دیروز روز ملی هوای پاک بود؛ هوایی که ماه‌هاست کلانشهرهای کشور رنگ آن را ندیده‌اند. رییس کمیته محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن اشاره به تاثیرات تحریم‌ها روی برنامه‌های کنترل آلودگی هوا گفت: اگر روند مصرف بی‌رویه انرژی در کشور ادامه داشته باشد ما از سال ۱۴۰۳ نیاز خواهیم داشت که گاز وارد کنیم.

مرکز بیوگاز تولید انرژی الکتریکی مشهد، نخستین نیروگاه تولید برق از زباله در غرب آسیاست. این نیروگاه در نیمه نخست امسال دو گیگا وات برق تولید کرده‌است. بر اساس آمار‌های سایت bioenergyconsult کشور امارات پس از ایران در همین بازه زمانی با تولید ۱۰۰ مگاوات برق بیشترین تولید برق از زباله را به خود اختصاص داده‌است. در واقع ایران ۲۰ برابر بیش از کشور دوم غرب آسیا تولید برق از زباله داشته‌است
در حالی که انتشار تصویر قبض برق ۴۰ میلیاردی طی روزهای گذشته بحث داغ رسانه ها و شبکه های اجتماعی شده بود اما به نظر می رسد این موضوع به دردسر بزرگی برای یک مشترک دیگر تبدیل شده است.
مصرف برق کشور که از اوایل دی‌ماه امسال روندی افزایشی به خود گرفته بود، در روزهای اخیر و با اقدام‌های انجام شده و همراهی مردم در مصرف بهینه انرژی شیب نزولی به خود گرفت؛ موضوعی که پایان قطعی‌ها را نوید می‌دهد.