مناطق آزاد

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به مناطق ازاد و تجاری ایران را در سایت پرسون بخوانید.

رئیس جمهور افتتاح مرکز آینده پژوهی دریاچه را جزء اقدامات ماندگار دولت یازدهم و دوازدهم دانست و تاکید کرد: اگر این اهتمام و تلاش در این هشت سال نمی‌شد، امروز دریاچه ارومیه خشک شده بود.
در شرایطی که شاهد حضور گسترده ایرانی‌ها در ارمنستان برای دریافت واکسن کرونا هستیم؛ خبرهایی منتشر شده که حاکی از مخالفت وزارت بهداشت با طرح واکسیناسیون عمومی در جزیره کیش توسط بخش خصوصی است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

شهرک‌های صنعتی مشترک بین ایران و ارمنستان احداث می‌شود

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نشست امضای تفاهم ‌نامه همکاری ‌بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مرکز حمایت از سرمایه‌ گذاری جمهوری ارمنستان که به‌ صورت ارتباط تصویری برخط برگزار شد، افزود: صنایع کوچک نقش مهمی در تولید ثروت و توزیع آن در اقتصاد دارند و بر این اساس نیاز است تا بنگاه‌های کوچک و متوسط تقویت شوند.

زمان سوزی منطقه آزاد کیش بهترین فرصت برای بهره مندی از درآمد گردشگری در حاشیه میزبانی قطر از جام جهانی را از کشور گرفت.
در دومین روز از سفر کاری حمید مومنی مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با حضور علی اوسط اکبری مقدم رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و فعالان اقتصادی این منطقه، نشست تخصصی با فعالان اقتصادی برگزار شد.

صنعت گردشگری از مهم ترین صنایع پول ساز این روزهای جوامع به شمار می رود، از همین رو در کشور ما نیز به دلیل ویژگی هایی مانند آثار باستانی و طبیعی که دارد اقدامات ارزنده ای در حوزه جذب گردشگری شده است.
رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های مربوط به مناطق آزاد با بیان اینکه اشکال کار در موضوع قطعی برق خشکسالی امسال است گفت: افزایش میزان مصرف هم تاثیرگذار است. البته گرما مصرف برق را زیاد می‌کند. ۵۰ درصد تولیدات صنعتی ما اضافه شده و باعث افزایش مصرف برق شده است.
سرپرست اداره کل امور استان های وزارت صمت گفت: از مزایای مناطق آزاد، می تواند شتاب در بخش توسعه تولید و تجارت باشد ولی بسیاری از صنایع و تجار از آن به نحو مطلوب بهره برداری نمی کنند.