دومین نشست تخصصی بانوان با رویکرد توانمند سازی زنان برگزار شد

دومین نشست تخصصی بانوان کشور با رویکرد توانمند سازی زنان در محل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری -صنعتی و ویژه اقتصادی روز سه شنبه در محل دبیرخانه برگزار شد.
تصویر دومین نشست تخصصی بانوان با رویکرد توانمند سازی زنان برگزار شد

به گزارش سایت خبری پرسون، در این نشست که با حضور سرکار خانم پاشایی بهرام رئیس فراکسیون مناطق آزاد و نماینده مجلس شورای اسلامی ،خانم دکتر جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث،گردشگری و صنایع دستی ،خانم دکتر مریم کاظمی پور معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان،خانم سوده نجفی عضو شورای شهر تهران،مدیر خدمات کسب و کار وزارت صمت،مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دستی ،دبیر اجرایی کمیسیون کارآفرینان مجلس ومدیران رسانه ملی و نمایندگانی از سازمان بهزیستی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، نمایندگان بانوان مناطق آزاد ،فعالان حوزه کارآفرینی و سایر ارگانها و نهادهای همراه برگزار شد به نقش توانمند سازی بانوان در توسعه جامعه و اهمیت آن پرداخته شد.

مشاور امور بانوان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در این نشست اظهار داشت که با توجه به اهداف دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و در اولویت قرار گرفتن توانمند سازی زنان به لزوم حمایت از طرحهای کارآفرینی زنان و عملیاتی شدن این طرحها با استفاده از فناوری ها و توسعه دیجیتالی و نقش آموزش در این زمینه و ایجاد قوانین حمایتی طرحهای خلاقانه و پژوهشی اشاره کرد.معصومه پاشایی بهرم رئیس فراکسیون مناطق آزاد نیز افزود هویت سازی و فرصت سازی و اجرای قوانین حمایت از کارآفرینان زن و ضرورت ارتباط متقابل و تمرکز بر اهداف مناطق آزاد را زمینه ای مفید برای توسعه زیر ساخت های مشارکت زنان در اقتصاد نمود.

خانم دکتر جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نیز در ادامه افزود در حوزه صنایع دستی حمایت از کارآفرینان بویژه بانوان بسیار مورد تاکید هست و ایجاد حمایت های قانون و توسعه راهکارهای جنسیتی برای توسعه کسب و کار زنان در فعالیت های اقتصادی بویژه صنایع دستی در مناطق آزاد بسیار مورد اهمیت هست.

خانم دکتر کاظمی پور معاون بانوان وزارت ورزش در ادامه بر نقش و اهمیت توانمند سازی بانوان در حوزه های ورزشی به ارائه راهکارهایی پرداختند و حمایت ازبانوان را در این حوزه تاکید کردند.

خانم سوده نجفی عضو شورای شهر تهران از به اشتراک گذاشتن تجربیات توانمند سازی بانوای و همکاری های مشترک در این حوزه سخن گفت و ضرورت توجه به استعداد و نقش زنان در چرخه اقتصادی و تدابیر وبژه برای بهره مندی درست ازین موضوع پرداخت.

در این نشست سخنرانان به نقش مشترک همکاری در حوزه توانمند سازی زنان و ایجاد کمیته های همکاری مشترک پرداختند وفعالان حوزه کارآفرینی به ارائه طرح های پژوهشی و خلاقانه با استفاده از فناوری های نوین پرداختند.

401515