بازدید دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکُران از شهرک پتروشیمی چابهار

حسین دهقان دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکُران از شهرک پتروشیمی نگین مکُران چابهار دیدن کرد و از نزدیک روند پیشرفت این مجموعه را مورد بررسی قرار داد.
تصویر بازدید دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکُران از شهرک پتروشیمی چابهار

به گزارش سایت خبری پرسون، نصرالله ابراهیمی مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار، جواد سپاهی سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه چابهار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکُران را در این بازدید همراهی کردند.

علیرضا منیری ابیانه مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران در این بازدید گفت: زیرساخت‌های پایه و آماده‌سازی شهرک پتروشیمی شامل تسطیح، خیابان کشی، کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی، آب و برق دوران ساخت، فضای سبز و فیبر نوری و مخابرات به طور 100 درصدی تکمیل شده است.

عملیات ساخت شهرک پتروشیمی مکران در پی مصوبه هیات دولت برای انتخاب سومین قطب پتروشیمی کشور (بعد از ماهشهر و عسلویه) و انتخاب منطقه آزاد چابهار از میان مناطق مستعد در اواخر سال 91 آغاز و در طرح اولیه آن استقرار 18 واحد بالادستی صنعت پتروشیمی پیش‌بینی شده بود.

پتروشیمی نگین مکُران وظیفه تامین زیرساخت‌ها، تامین خوراک، ساخت کریدور انتقال محصول به پایانه‌های صادراتی مستقر در پس‌کرانه و بندر شهید بهشتی را بر عهده دارد.

حسین دهقان در بدو ورود به سیستان و بلوچستان از اسکله صیادی کنارک، طرح شهر جدید تیس، آب شیرین‌کن و مجتمع فولاد دیدن کرد.

وی در ادامه برنامه‌های خود از مسیر خط لوله انتقال آب به پتروشیمی، بندر شهید بهشتی و پروژه مخازن و خط لوله متانول، طرح آب شیرین کن و بیمارستان امام علی (ع) چابهار بازدید کرد.

نشست با مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار، بازدید از مجموعه کشت و صنعت روستای گوردیم کنارک و ظرفیت‌های بخش کشاورزی زرآباد از جمله برنامه‌های دهقان ‌در سفر به حوزه سواحل مکُران جنوب سیستان و بلوچستان خواهد بود.

اوایل اردیبهشت‌ماه امسال، حسین دهقان با حکم رییس جمهور به عنوان دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکُران منصوب شد.

سواحل مکُران در محدوده آب‌های ساحلی و اقیانوسی دریای مکران (عمان) از مراکز مهم و اصلی تجارت، اقتصاد و گردشگری کشور است، این منطقه از حوزه گواتر و پسابندر چابهار آغاز شده و تا منطقه میناب استان هرمزگان ادامه دارد.

397516