اخبار منتخب استان‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در بازدید از سازمان مدیریت پسماند شهرداری:

اقدامات ساختاری شورای پنجم با هیچ دوره‌ای قابل قیاس نیست

رییس شورای اسلامی شهر شیراز با بررسی فعالیت‌های عمرانی، سرمایه‌گذاری و عملیاتی سازمان مدیریت پسماند شهرداری، گفت: اقدامات ساختاری که در شورای پنجم اتفاق افتاده است قابل مقایسه با هیچ دوره‌ای نیست و می‌تواند شهرداری شیراز را متحول کند.
آمار مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته؛

تاخت و تاز کرونا جان 4 کرمانشاهی را گرفت

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان ۴ نفر می باشد که از این تعداد دو مورد فوت مربوط به شهرستان کرمانشاه است.
مسئول مطالعات أب و خاک سازمان جهاد کشاورزی فارس:

کانال آبیاری بیان در آستانه بهره برداری است

مسئول مطالعات مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از پیشرفت بیش از 80 درصدی کانال آبیاری و زهکشی آبادی بیان در قیروکارزین خبر داد و گفت: عملیات احداث این کانال رو به اتمام و در آستانه بهره برداری است.
حمام قلعه یکی از زیباترین حمام‌های استان همدان است که با معماری ایرانی اسلامی در اواخر دوره قاجار بنا شده  و دارای مساحتی حدود یک هزار و 700 مترمربع است.
رئیس مرکز پژوهش‌های جوی اقیانوسی دانشگاه شیراز مطرح کرد:

پیش‌بینی بارش کمتر میانگین در پاییز امسال/ سمن‌های مردمی برای بازسازی طبیعت تشکیل شود

رئیس مرکز پژوهش‌های جوی اقیانوسی دانشگاه شیراز گفت: برای سه ماهه مهر، آبان و آذر امسال بارش در بخش‌های بزرگی از کشور و استان فارس کمتر از میانگین پیش‌بینی می‌شود و برای زمستان نیز باید منتظر ماند.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس:

پروانه نظام صنفی به رسمیت شناخته شود

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس درهمایش تبیین رویکردهای بخش کشاورزی با محوریت جهش تولید از مسئولین خواست که پروانه نظام صنفی کارهای کشاورزی به رسمیت شناخته شود و به عنوان مدرک معتبر و قابل استناد پذیرفته شود.
پرسون معرفی میکند:

خانه زینت الملوک در شیراز

شیراز شهر شعر و ادب و عطر بهارنارنج مملوء از جاذبه های تاریخی و طبیعی ست، جاذبه هایی که این شهر را به یکی از پر گردشگرترین شهرهای ایران تبدیل کرده اند. در میان جاذبه های این شهر بناهای تاریخی جایگاه مهمی دارند، بناهایی که تماشای معماری آن ها یکی از شیرین ترین لحظات گردش در آنها است. یکی از خانه های این شهر که قدمت آن به دوره قاجار برمی گردد خانه زینت الملوک است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان:

شهرستان های همدان در وضعیت نارنجی قرار دارند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان در خصوص آخرین وضعیت کرونا گفت: تمام شهرستان‌ها استان همدان در وضعیت یکسان و نارنجی قرار دارند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان:

21 روستای همدان هدف گردشگری محسوب می‌شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: 21 روستای همدان با جاذبه‌های منحصر به فرد، هدف گردشگری سبز همدان محسوب می‌شود.
مدیر امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه گفت:

اعزام تیم های تخصصی پزشکان به 8 شهرستان برای محرومیت زدایی

مدیر امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت: در راستای محرومیت زدایی و با تعامل سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور و وزارت بهداشت در هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا ۷ مهر به مدت هشت روز در ۸ شهرستان تیم های تخصصی و فوق تخصص اعزام می شوند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که در جلسات اخیر با خبرنگاران هشدار جدی کرونا را اعلام کرد و گفت: میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در ۷ تا ۸ ماه اخیر بیشتر از میزان مرگ و میر هشت سال جنگ تحمیلی است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس:

71 خانه هلال در فارس افتتاح می شود

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس از افتتاح 71 خانه هلال در این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.
مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان خبر داد؛

آغاز قصه برداشت پسته خندان

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از آغاز برداشت پسته از باغ های مثمر شهرستان ارسنجان خبر داد
رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: اگرچه منکر سوء استفاده برخی صادرکنندگان نمی‌شویم دولت هم باید با آنها برخورد کند اما نه اینکه با دیگر صادر کنندگان را با چوب برانند و صادرات غیرنفتی معمول را در دو ماه از دست بدهیم.
مدیرکل تامین اجتماعی فارس گفت: ایثارگران، فرزندان شهدا، آزادگان، جانبازان و رزمندگان با حداقل دوازده ماه سابقه حضور در جبهه ، برای یکبار از پرداخت ما به التفاوت برای پانزده سال سنوات بیمه ای ناشی از تغییر صندوق بیمه و بازنشستگی معاف هستند.
با هدف تثبیت مالکیت دولت بر اراضی انجام شد؛

اخذ ۷۰ سند تک ‌برگ در حریم درجه‌ یک مجموعه میراث جهانی تخت جمشید

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مرودشت از اخذ ۷۰ سند تک ‌برگ در حریم درجه‌یک مجموعه میراث جهانی تخت جمشید با هدف تثبیت مالکیت دولت بر این اراضی خبر داد.
مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

کاشت نشائی کلم در قیروکارزین آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از آغاز کاشت نشائی انواع کلم از اواخر شهریور ماه در اراضی این شهرستان خبر داد.
فرماندار کرمانشاه توسعه مراکز اورژانس خصوصاً در جاده های اصلی، فرعی و شهر کرمانشاه را از برنامه های شهرستان اعلام کرد و افزود: تقویت و توسعه پایگاه های اورژانس به تأمین سلامت مردم و رفع مشکلات آنها به خصوص در زمان حوادث و بحران ها کمک می کند.