عفو رهبری مشمول ۷۳۰ زندانی در استان مرکزی شد

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در عفو عمومی که در خصوص حوادث اخیر بوده است، 340 نفر آزادی وجود داشت و بیش از 730 نفر مشمول عفو شدند، یکی از محکومین قطعی به قصاص نیز آزاد خواهد شد.
تصویر عفو رهبری مشمول ۷۳۰ زندانی در استان مرکزی شد

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‎‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی صبح امروز در دیدار با کارکنان دستگاه قضایی و قضات استان مرکزی اظهار داشت: جمعیت حاضر بخشی از جمعیت 799 نفری همکاران اداری استان مرکزی و 236 نفری مجموعه قضات استان مرکزی هستند که در برنامه امروز حضور پیدا کردند.

وی افزود: قوه قضاییه در دوران مدیریت ریاست قوه قضاییه با قدم‌های بلند و ارزشمند در حرکت تکاملی و تعالی خود قرار دارد به گونه‌ای که بر اساس اهداف بلند ترسیم شده در ابتدای سال سیر و حرکت قوه قضاییه از برنامه محوری به هدف محوری تغییر پیدا کرده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: اهداف اجرایی و عملیات 15 گانه در ابتدای سال مجموعه دادگستری‌های سراسر کشور جزو امور روزمره ضروری پیگیری خود قرار دارد، در دادگستری استاننیز کارگروه‌های کارشناسی متعددی برای اجرای اهداف محوری قوه در سال 1401 تشکیل شد و به نتایج ارزشمند دست پیدا کرد.

موسوی بیان کرد: یکی از فرماشات محوری ریاست قوه فراهم کردن زمینه‌های ارائه خدمات مطلوب‌تر به مجموعه مراجعان به دستگاه قضایی بوده است که در این امر دادگستری استان با توسعه دفاتر خدمات الکترونیک، راه انداری سامانه‌های خودکاربری وکلا، راه‌اندازی نوبت دهی در کل شعب استان، راه‌اندازی سامانه سه جلد محکومان قضایی، امکان ثبت دو شماره موبایل برای هر فرد حقیقی ورود داشته است.

وی ادامه داد: بیش از 94 درصد دادرسی الکترونیک به شهروندان ارائه شده است، در اجرای سند تحول، طرحی که استان مرکزی اجرا کرد و به کشور ارائه کرد طراحی شناسنامه عملکردی الکترونیکی با ارائه شاخص‌های سند و تحول وبرنامه‌های تحول قوه برای تمامی شعب قضایی بود که در فرودین امسال به حوزه ستاد قوه ارائه شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: طرح تبیین شاخص استخراج پرونده‌های مسن در شعب اجرای احکام و بروز رسانی اجرای احکام مدنی و کیفری در استان به صورت ویژه برنامه ریزی شد ما و احکام قصاص مانده نداریم، پیگیری امور زندانیان، ملاقات‌های مکرر مسئولان حوزه قضایی در مرکز استان و شهرستان‌ها به زندان‌ها مدنظر حضرت عالی بود که در استان نیز این امر پیگیری شد به ویژه در بحث ارفاق قانونی در آزادی زندان‌ها و استفاده از عفو اخیر که باعنایات شایسته مقام رهبری در حوادث اخیر رقم خورد در استان مرکزی نیز انجام شد و حدودیک چهارم متهمان استان مورد عفو قرار گرفتند.

موسوی تصریح کرد: 340 نفر آزادی وجود داشت و بیش از 730 نفر مشمول عفو شدند در این سفر هم امروز به دست شما هم آزادی 57 زندانی و آزادی یک زندانی ویژه رقم می‌خورد و بالای 200 نفراز واجدان شرایط اجرایی می‌شود و به مرحله آزادی می‌رسند.

وی بیان کرد: تحقق شعار سال و پیگیری اجرای سیاست‌های مقاومتی که جزو اهداف 15گانه بوده در استان اجرا شده است و بیشترین وقت دادگستری استان صرف مجامع تولیدی می‌شود، دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی بسیار فعالاست و امسال بیش از 300 مورد ازمشکلات مجامع تولیدی و صنعتی به مجموعه دادگستری مراجعه داشتند که بیش 150 مورد در دادگستری تعیین تکلیف شده و مابقی در دست رسیدگی است و در این زمینه کارنامه استان قابل قبول است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: سالم سازی محیط و برخورد با فساد یکی از اهداف محوری ابتدای سال دستگاه قضا است که دادگستری استان با جدیدت در این محور ورود پیدا کرده است، نگاه نخست ما این بود که از منابع استان به نحو مطلوب صیانت کنیم هرچند مشکلاتی در کنار دستگاه قضا وجود دارد اما جایی که دستگاه باید برخورد جدی داشت کوتاهی و مماشاتی وجود نداشت و نگاه احساسی و جناحی و فرد گرایی نداشتیم بلکه با خرد و تدبیر ورود کرد.

موسوی تصریح کرد: خط قرمز دادگستری در استان حفظ آبروی افراد است ، مقوله اقتصاد با برچسب زنی را از هم جدا کردیم و سعی شد برخورد قاطع و قانونی داشتیم، در بحث اغتشتشات برخورد قاطع و قانونی با آشوبگران مد نظر بود اما در جلسات اولیه با همکاران بیان کردیم که دادرسی موثر داشته باشیم و سعی کنیم در کنار اجرای قانون تبیین هم داشته باشیم که در استان نیز این امر موثر بود.

وی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی فردی که در اغتشاشات فوت کرد، ظرفیت برای سواستفاده بود که با حضور در منزل مشکل آنچنانی ایجاد نشد.

منبع: تسنیم

464922