اخبار منتخب استان‌ها

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی:

در مسائل معیشتی مردم، پنهان کاری نشود

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که رئیس جمهور باید هر 6 ماه سیاست‌های اقتصادی را شفاف به مردم اعلام کند، گفت: در مسائل معیشتی مردم پنهان کاری نشود، همه باید بدانند برنامه سالانه دولت برای اقتصاد چیست.
شیوع ویروس کرونا، بازار صادرات، واردات و عرضه و تقاضای بسیاری از اقلام و کالاهای اساسی از جمله حبوبات را تحت تأثیر قرار داد؛ به طوری که قیمت ها به شدت نوسانی شد و حتی چندین برابر افزایش یافت و در نهایت کمبود برخی محصولات در بازار مردم را هم غافلگیر کرد.
رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش فارس خبر داد:

افزایش پهنای باند همراه اول برای پشتیبانی از شبکه شاد در فارس

رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش فارس اعلام کرد با رایزنی‌های انجام شده، پهنای باند همراه اول برای رفع نواقص کندی سرعت تا پایان این هفته در استان افزایش می‌یابد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان مطرح کرد:

خسارت 127 میلیارد تومانی به صنعت گردشگری همدان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: امسال127 میلیارد تومان به صنعت گردشگری همدان خسارت وارد شده است.
به بهانه مرگِ گوینده خوش صدا و سیمای کرمانشاه

هنرمندان نمی میرند

امروز سرانجام ویروس منحوس کرونا، نفس گوینده خوش نفس صداوسیما را پس از چند روز تنگی نفس، بند آورد و بند دلمان را پاره کرد.
فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد خبر داد:

چترهای جدید تیپ ٥٥ هوابرد برای پرتاپ نفربر به نمایش در می‌آیند

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد از رونمایی چترهای جدید تیپ ٥٥ هوابرد خبر داد و گفت: این چترها برای اولین بار در پرتاپ نفربر استفاده خواهد شد.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس:

شرط و شروط برای واگذری واحدهای طرح مسکن ملی ممنوع!

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس از عدم مشخص شدن واحدهای طرح "اقدام مسکن ملی " در استان خبر داد و دلیل این مهم را جلوگیری از بورس بازی و خرید و فروش عنوان کرد و گفت: هر گونه شرط و شروط برای واگذری به غیر، ممنوع است.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی:

60 میلیون ایرانی یارانه تأمین کالاهای اساسی دریافت می کنند

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت تصویب این طرح، دولت به پرداخت یارانه برای تامین کالا‌های اساسی، ملزم شده و 60 میلیون ایرانی کارت دیجیتالی دریافت خواهند کرد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان خبر داد:

توقیف 200 دستگاه خودروی غیراستاندارد و غیر ایمن دوگانه سوز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان از اجرای طرحی به منظور برخورد با خودروهایی که به صورت غیراستاندارد و غیر ایمن دوگانه سوز شده ‌اند خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰۰ دستگاه خودروی متخلف اعمال قانون و شماره آن‌ها در سامانه پلیس ثبت شده است.
نا به سامانی سال گذشته در عرضه زعفران، غافلگیر کننده بود که امسال برای پیشگیری از این بحران، بازارچه زعفران در فاروج به عنوان قطب تولید طلای سرخ خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود.
رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری یزد خبر داد

انجام روزانه 13 عملیات، توسط آتش نشانان یزد

میرجلیلی تعداد عملیات‌های آتش‌نشانی یزد طی یکسال را 4 هزار مورد اعلام و اظهار داشت: در سال تقریباً 2 هزار مورد اعزام برای اطفاء حریق و 2 هزار مورد نیز اعزام برای امداد و نجات در سطح استان یزد داریم که به‌صورت میانگین در طول روز 12 تا 13 اعزام انجام می‌گیرد.
فاطمی با تأکید بر این‌که تا انبارگردانی موزه کاظمینی صورت نگیرد نمی‌توان بر ادعای سرقت صحه گذاشت، اظهار داشت: دو سال است که منتظر انبارگردانی این موزه توسط آقای کاظمینی هستیم تا تکلیف مشخص شود.
رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان یزد خبر داد؛

افزایش 40 درصدی املاک در یزد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان یزد گفت: به طور میانگین قیمت املاک در شهر یزد تا 40درصد افزایش داشته است.
شهر و دیار سمیرم در جنوب اصفهان و ضلع شمالی کوه های زاگرس همچون نگین درخشانی در میانه ایران زمین می درخشد. خطه ای که سالیانی است که سرزمین هزار چشمه معروف و مشهور شده و از هر کجای ایران زمین برای بهره از آب و هوا و طبعت بی نظیرش می آیند و نفسی تازه می کنند
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه:

به زودی 2 هزار جلد کتاب حاج ذبیح در ادارات استان توزیع می شود

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: کتاب پسران حاج ذبیح‌الله، خاطرات حاج حسین رضوان‌مدنی به صورت تاریخ شفاهی از دوران کودکی این چهار شهید تا سال‌های دفاع مقدس را بازگو می‌کند و مصاحبه‌ها و تدوین این کتاب ارزشمند را خانم «آذر آزادی» انجام داده است.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه:

از سامانه «امداد درخت» شهرداری کرمانشاه در آینده ای نزدیک رونمایی می شود

راه‌اندازی کلینیک گیاه پزشکی و حضور مستمر و روزانه کارشناسان به کیفیت فضای سبز شهری بسیار کمک کرده و در نظر داریم در آینده نزدیک از سامانه «امداد درخت» در شهرداری کرمانشاه رونمایی کنیم.
مراسم تقدیر از آتش نشانان نسیم شهری با حضور مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، بخشدار ، شهردار و جمعی از معاونان و مدیران منطقه به مناسبت روز آتش نشان برگزار شد.