اخبار منتخب استان‌ها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

درمان سرطان پوست، با عمل جراحی موس در اصفهان

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان، گفت: سالهاست با استفاده از روش عمل جراحی موس، در اصفهان اقدام به درمان سرطان پوست میشود.
استاندار فارس شرکت توزیع برق موظف است که کالا بفروشد و بر امر فروش تجدیدنظر کند و اینگونه نباشد که به کارخانجات اعلام کند که خودتان شبکه برق ایجاد کنید و بعد از ما برق بخرید؛ پس هزینه‌هایی که دولت در حوزه برق ایجاد کرده قرار است کجا به کار اقتصاد بیاید؟
دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس بیان کرد: انجمن حمایت از زندانیان شیراز با همت خیرین، مبلغ 2میلیارد و 139میلیون ریال کمک بلاعوض برای آزادی 35 زندانی محکوم مالی پرداخت کرده است.
مدیرکل بهزیستی فارس:

به کودکان کار کمک نکنید

مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه کمک نقدی در معابر و چهارراه‌ها مسیر درستی برای حمایت نیست، خواستار عدم کمک نقدی به کودکان کار و خیابانی شد.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد:

اجرای ۱۶۲ طرح گردشگری در فارس

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری فارس گفت: ۱۶۲ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری این استان در دست ساخت است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز خبر داد:

نشست مجازی هیات مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی جهان با حضور کلا‌‌ن‌شهر شیراز

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز از برگزاری نشست هیات مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی جهان با حضور این کلان‌شهر و به صورت مجازی خبر داد.
مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) خبر داد:

آغاز فعالیت موکب احمد بن موسی از ١٥ مهرماه در شیراز

مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) از آغاز فعالیت موکب احمد بن موسی از ١٥ مهرماه در شیراز در ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: این موکب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ مدت ۳ روز دایر می‌شود.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و تلفیقی وزارت نیرو، با اشاره به پروژه مهم رینگ شمالی شهر بجنوردشامل روستاهای مسیر و مناطق کمتر برخوردار مرکز استان برای بهره‌مندی از آب سد شیرین دره گفت: این پروژه در سال ۱۳۹۷ جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی قرار گرفت و این دفتر قول می‌دهد تا پروژه تا در سال ٩٩ به بهره‌برداری برسد.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه در اربعین نباید ساکت باشیم؛ بلکه باید یک مراسم نمادین و محوری داشته باشیم، افزود: در این راستا می‌توان پایگاه‌هایی در سطح شهر به همراه صوت مداحی و البته بدون پذیرایی راه‌اندازی کرد تا در شهر فضای اربعین منعکس شود.
رئیس مجمع نمایندگان فارس عنوان کرد:

راه نرفته فارس در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات!

رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه این استان راه نرفته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار دارد، خواستار حل فوری مشکلات در این عرصه شد و گفت: این حجم از مشکلات شایسته شیراز که باید قطب الکترونیک باشد، نیست.
فرماندار اشنویه گفت: در راستای رفع مشکل کمبود آرد و نان در ماه‌های مهر و آبان به دلیل حجم زیاد درخواست‌ها، ۳۰ تن آرد فوق‌العاده جهت رفع کمبود نان برای هر ماه به این شهرستان اختصاص یافت.

جشنواره شیره پزی مانیزان 11 ساله شد

شیره پزی مانیزان مسیر طلایی گردشگری

آیین سنتی شیره پزی مانیزان با قدمتی طولانی سال 1390 ثبت ملی و در زیر سایه کرونا این جشنواره 11 ساله شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی از اتمام ساخت ۴ هزار و ۹۵۴ واحد مسکونی سیل‌زدگان خبر داد و گفت: تاکنون ۳۳۶ میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان در این حوزه تسهیلات ارائه شده است.
درخواست زرشک‌کاران خراسان جنوبی از وزیر جهاد کشاورزی؛

یاقوت کویر روی سر شاخه‌های بی‌تدبیری است

در حالی خراسان جنوبی ۱۳ مهر میزان سفر وزیر جهاد کشاورزی است که کشاورزان منطقه و به ویژه زرشکاران، خواستار حمایت بیشتر دولتمردان و چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات کشاورزان هستند.