زمین رایگان برای خانواده‌های دارای سه قلو

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: به زودی جشن اهدای زمین به خانواده‌های دارای سه قلو و بیشتر به صورت نمادین در شهرستان فردوس انجام می‌شود.
تصویر زمین رایگان برای خانواده‌های دارای سه قلو

به گزارش سایت خبری پرسون، فرشته اسدزاده، امروز چهارشنبه ۱۷ خرداد در گروه کاری جمعیت با موضوع خانواده های دارای سه قلو و بیشتر اظهار کرد: عموم مردم از کلیات قانون جوانی جمعیت باخبر هستند اما دسته بندی مفاد قانون برای اقشار مختلف باید انجام شود.

وی بیان کرد: امسال در کنار هوشیارسازی نیاز است که خانواده‌های چند قلویی به طور خاص مورد توجه قرار گیرند؛ هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی در حل مشکلات خانواده‌های چندقلویی حائز اهمیت است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: برخی دستگاه‌ها در خصوص رسیدگی به خانواده‌های چند قلویی وظایف مشابهی دارند لذا باید همپوشانی لازم در این خصوص انجام شود.

اسدزاده گفت: برخی قوانین برای مردم شفاف سازی نشده که لازم است در سطح کارشناسان دستگاه‌های اجرایی به درستی این اقدام مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: میز خدمت دستگاه‌های اجرایی در هفته ملی ازدواج راه اندازی شود تا شفاف سازی لازم برای شهروندان انجام گیرد و راه اندازی میز خدمت ویژه نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های دارای چند قلویی مورد انتظار است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت: به منظور برگزاری جشنی مشترک برای خانواده‌های سه قلو در استان نیاز است برنامه ریزی کنیم و دستگاه‌های متولی کمک‌های خود را در این مراسم اهدا کنند.

اسدزاده بر گسترش اطلاع رسانی در خصوص مشوق‌های حمایتی به خصوص از مبدأ زایشگاه و بیمارستان‌ها تأکید کرد و گفت: از این طریق خانواده‌هایی که فرزند سه قلو دارند با قوانین و حمایت‌هایی که انجام می‌شود مطلع شده و از حقوق خود آگاه خواهند شد.

منبع: ایسنا

488640