بارش‌ها در گلستان تا پایان روز جمعه ادامه خواهد داشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان در خصوص وضعیت استان ناشی از بارش‌های اخیر گفت: این بارش‌ها بهاری بوده و مشکل و نگرانی در خصوص وقوع سیلاب‌های مخرب و خطرناک وجود ندارد.
تصویر بارش‌ها در گلستان تا پایان روز جمعه ادامه خواهد داشت

به گزارش سایت خبری پرسون، ایرج حیدریان مدیر عامل آب منطقه ای گلستان روز پنجشنبه در رابطه با شرایط جوی استان اظهار کرد: البته تا پیش از شرایط جوی موجود در استان، میزان حجم سدها از محل بارش‌ها و آبگیری‌ها ۹.۷ درصد رسیده بود که اکنون با توجه به میزان مصرف و تبخیر انجام شده، موجودی حجم این سدها ۲ درصد کمتر شده است.

وی بیان کرد: این میزان حجم اعلام شده، برای سدهای ۱۴ گانه استان است که بیشتر بر روی گرگانرود و رود اترک قرار دارند.

وی در خصوص شرایط بارش باران در استان که از عصر روز دوشنبه به صورت پراکنده آغاز شده و از شب گذشته شدت گرفته، گفت: براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان، این بارش‌ها تا پایان روز جمعه ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: پس از پایان بارش‌ها از ورودی سدها و روانآب‌ها می‌توان میزان حجم سدها و شرایط ذخیره موجود را اعلام کرد.

حیدریان افزود: اکنون بارندگی‌ها به صورت پراکنده در پنج حوزه آبخیز استان ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان در خصوص وضعیت استان ناشی از بارش‌های اخیر گفت: این بارش‌ها بهاری بوده و مشکل و نگرانی در خصوص وقوع سیلاب‌های مخرب و خطرناک وجود ندارد.

نعمت‌الله حاجی‌زاده در این رابطه اظهار کرد: با توجه به آمادگی تیم‌های مدیریت بحران در سطح ستادی و شهرستانی، نگرانی و دغدغه‌ای برای بحران‌های احتمالی نداریم و شرایط موجود شرایط بحرانی نیست.

براساس این گزارش مدیرکل هواشناسی گلستان روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی و فعالیت سامانه‌های بارشی جدید از عصر چهارشنبه، پیش‌بینی می‌شود شاهد بارش باران بین ۱۰ تا ۷۰ میلیمتر در استان باشیم.

منبع: ایرنا

488720