بارش باران در آغاز تعطیلات پیش‌رو/ طوفان گرد و خاک در تهران و البرز

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در تهران و البرز خبر داد.

تصویر بارش باران در آغاز تعطیلات پیش‌رو/ طوفان گرد و خاک در تهران و البرز

به گزارش سایت خبری پرسون، صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۹ خرداد) در ساعات بعد از ظهر در شمال غرب و استان‌های همدان، مرکزی، قزوین، قم، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات کرمان رگبار و رعدوبرق وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: چهارشنبه (۱۰ خرداد) بارش در شمال غرب کشور تشدید می‌شود علاوه بر آن در استان‌های ساحلی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان و روزهای پنجشنبه و جمعه(۱۱ و۱۲ خرداد) در نوار شمالی کشور، بخش‌هایی از مرکز، شرق و جنوب شرق کشور بارش رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: شنبه(۱۳ خرداد) بارش در نوار شمالی و بخش‌هایی از استان‌های کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بعد از ظهر امروز و فردا در استان‌های البرز و تهران وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود همچنین طی این مدت در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد و گردوخاک رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان خلیج فارس روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و دریای خزر پنجشنبه و جمعه مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۱۰ خرداد ) نیمه‌ابری تا ابری و گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک و به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه ( ۱۱ خرداد) قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۹ و ۱۰ خرداد) اهواز با دمای ۴۵ و ۴۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای ۸ و ۱۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: ایسنا

487706

مطالب مرتبط