اخبار منتخب استان‌ها

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز خبر داد:

مرحله دوم مدرسه فصلی خلاقیت، در مناطق محروم شیراز آغاز به کار کرد

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان‌ فرهنگی شهرداری شیراز، با اشاره به آغاز بکار مرحله دوم مدرسه فصلی خلاقیت و ایده‌پردازی در مناطق محروم این کلان‌شهر، گفت: دانش‌آموزان دختر برگزیده با شرکت در این مرحله از ۹ تا ۲۵ مهر به صورت کاملا مجازی، از آموزش‌های‌ لازم در زمینه‌های استعدادی متفاوت بهره مند می‌شوند.
معاون غذا و دارو کرمانشاه خبر داد:

تأمین تجهیزات ۱۲ تخت ICU بیمارستان فارابی

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر تجهیزات ۱۲ تخت ICU بیمارستان فارابی تأمین شده است و  با پیگیری های صورت گرفته آمادگی تجهیز ۵۰ تخت ویژه دیگر را داریم.



به گفته رئیس کمیسیون انرژی و نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، با از بین بردن تمرکززدایی از مراکز آموزشی در پایتخت، می‌توان در حوزه‌ آموزش، شاهد ایجاد ارزش افزوده بود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اعلام کرد: همزمان با روز روستا و در یک برنامه ویدئو کنفرانسی، ١٨ مرکز جامع خدمات سلامت، خانه بهداشت عشایری فارس، در قالب کانکس، به دستور رئیس جمهور و با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد:

طی 24 ساعت گذشته، کرونا جان 11 نفر را در فارس گرفت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ هم استانی در فارس بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس :

طی دو سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تسهیلات به روستاهای فارس اعطا شد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، گفت: در دو سال گذشته نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در روستاها اعطا شده که زمینه اشتغال حدود ۱۱ هزار نفر را در روستاها فراهم کرده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس:

تضعیف جایگاه ایران، با ایجاد واحدهای دانشگاهی بدون زیرساخت

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس، گفت: ایجاد بالغ بر ۲ هزار واحد دانشگاهی در کشور همراه با بیش از ۷۴۰ هزار دانشجو در دوره کاردانی، بیش از ۲ میلیون دانشجوی دوره کارشناسی، و افزون بر ۳۰۰ هزار دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی بدون ایجاد زیر ساخت‌های لازم و نگاه آینده ‌پژوهانه معضلات بسیاری را به دنبال داشته است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه آموزش باید دنباله‌دار باشد و کسی نمی‌تواند خود را به داشته‌های پنج سال پیش قانع کند، گفت: مهارت‌آموزی راهبردی جهانی است و اگر نادیده گرفته شود، سهم خود را از بازار جهانی و داخلی از دست می‌دهیم.
معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

دپارتمان ملی مهارت، در فارس پایه گذاری می‌شود

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از راه‎اندازی دپارتمان ملی مهارت، در فارس خبر داد و گفت: از آنجا که شیراز، شهر جهانی صنایع دستی است، با نگاه هویت بخشی به این کلان‌شهر، این دپارتمان راه‌اندازی می‌شود.
آمار مبتلایان به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته؛

قاتل زنجیره ای 15 کرمانشاهی را به کام مرگ کشاند

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: در شبانه روز گذشته 126 بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده که از این تعداد، تست 70 نفر مثبت اعلام شد و جمع موارد مثبت بستری به 4833 نفر رسید.
انتصاب مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی؛

«سیدی» به‌جای «عباس زاده» آمد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، سید احمد سیدی را به‌عنوان مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی منصوب کرد.

وصف وقایع خرمشهر از آغاز تا آزادسازی در " منظومه خاک و خون؛

نسخه صوتی منظومه"خاک و خون" رونمایی شد

نسخه صوتی "منظومه خاک وخون" با صدای شاعرِ این متظومه، در مراسمی مجازی رونمایی شد.
مدیرکل بهزیستی استان یزد خبر داد:

10 درصد یزدی ها سالمند هستند

مدیر کل بهریستی استان یزد، گفت: حدود 10 درصد جمعیت استان یزد بالای 65 سال بوده که تعداد زنان سالمند از تعداد مردان بیشتر است.
توسط افراد ناشناس انجام شد؛

حذف نام خیابان وکلای شیراز، با اسپری

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر شیراز در این باره به خبرنگاران گفت: شامگاه یکشنبه ۱۳ مهر، فرد یا افرادی روی نام وکلا در تابلوهای اصلی و فرعی این خیابان، اسپری رنگ پاشیدند.
رییس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی آذربایجان‌شرقی:

کوزه‌کنان به قطب مسابقات اتومبیل‌رانی آذربایجان‌شرقی تبدیل می‌شود

رییس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برای افزایش امکانات موتورسواری و اتومبیل‌رانی در سطح استان تلاش می کنیم، گفت: در این راستا قرار است ساختمان هیات متشکل از بخش اداری و خوابگاه و نیز یک پیست در شهر کوزه‌کنان احداث شود.
استاندار فارس گفت: اگرچه این استان دومین تولید کننده گاز کشور است اما کمترین سطح اشغال از نظر نیروی انسانی را دارد همچنین 8 خط لوله فشار قوی از استان فارس عبور می‌کند اما فرصت‌های آن کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس مجمع نمایندگان فارس تاکید کرد:

مصوبه‌ای که در فارس مغفول مانده است

رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: سال‌هاست که مصوبه راه‌اندازی مراکز نفت و گاز در استان و پشتیبانی از مراکز نفت خیز جنوب به تصویب رسیده اما هنوز روی این موضوع کار نشده است.
نماینده ولی فقیه در کردستان به تقدیم بیش از یک هزار شهید توسط مردم مریوان برای دفاع از انقلاب اسلامی اشاره و آن را سند محکمی برای ایستادگی آنان دانست و گفت: هر کسی بخواهد بین شیعه و سنی تفرقه افکنی کند مزدور دشمن است.