ارسال ۸۰۰ تن مرغ مازاد بر مصرف لرستان به سایر استان های کشور

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: ۸۰۰ تن مرغ مازاد بر مصرف این استان امسال به استان های دیگر ارسال شده است.
تصویر ارسال ۸۰۰ تن مرغ مازاد بر مصرف لرستان به سایر استان های کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، مصطفی زبردست روز شنبه اعلام کرد: با توجه به اینکه در استان لرستان ۷۱۴ واحد مرغ گوشتی و ۱۰ واحد کشتارگاه در استان فعال هستند، مرغ مازاد بر نیاز مصرف استان در جهت تنظیم بازار سایر استان های کشور به بازار هدف آنها ارسال می شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۸۰۰ تن مرغ مازاد بر مصرف نیاز استان روانه بازارهای سایر استان های کشور شده است، تاکید کرد: طی هماهنگی انجام شده با سازمان جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار، مرغ مازاد بر مصرف نیاز به سایر استان ها از جمله اصفهان، خوزستان، تهران، قم و فارس ارسال می شود.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به استانداردهای بهداشتی بیماری های دامی و سلامت فرآورده های خام دامی اضافه کرد: صادرات پای مرغ در شهرستان کوهدشت طی چند سال اخیر فعال شده و با اشتغالزایی ۶۰ نفر، از ابتدای امسال یک هزار و ۱۴۱ تن پای مرغ فرآوری و به کشورهای جنوب شرق آسیا ارسال شده است.

زبردست با اشاره به اهمیت صادرات و فعالیت استان در این حوزه و گسترش بازارهای صادراتی ادامه داد: امسال ۲۷۷ تن صادرات خوراک ماهیان گرم آبی به همسایگان شمال کشور و ۲۵ تن شیرخشک دامی از لرستان به کشورهای عراق و سوریه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲ کارخانه بزرگ داروسازی در لرستان وجود دارد، یادآور شد: تاکنون نزدیک به ۱۰۰ قلم انواع داروهای دام، طیور و آبزیان در این ۲ واحد تولید و محصولات این واحدها با نظارت بازرسان دارای کیفیت بسیار خوبی حتی در حوزه صادرات هستند.

منبع: ایرنا

546863