اخبار منتخب استان‌ها

رئیس بهزیستی کشور در دیدار با استاندار یزد گفت: سیاست دنیا نیز به سمتی است که شرایط بهتر را برای حضور افراد دارای معلولیت در جامعه فراهم کند که از نظر معلولیت، معلول مستقل با منزلت اجتماعی با همان مشارکت موثر اجتماعی در درون خانواده و جامعه حضور داشته باشد.
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با پرسون؛

ایجاد زندگی مستقل همراه با شان اجتماعی معلولان، از اهداف مناسب سازی است

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هدف ما از مناسب سازی و ایجاد دسترس پذیری در محیط شهری این است که فرد دارای معلولیت زندگی مستقل همراه با شان و منزلت اجتماعی توام با مشارکت موثر اجتماعی درون خانواده و بستر جامعه داشته باشد.
متاسفانه این افراد به راحتی در کمتر از یک سال سرمایه خود را دو برابر و حتی بیشتر می کنند و هیچ ماده و بنده قانونی نیز وجود ندارد که آنان را در این مسیر غیرقانونی متوقف کند.

پانزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور صبح امروز با حضور مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی، استاندار یزد و جمعی از مسئولان استان و شهر یزد برگزار شد.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبس با توجه به شیوع کرونا گفت: ۱۷۹ فعال حوزه گردشگری در این شهرستان به دلیل شیوع این بیماری و تعطیلی تاسیسات گردشگری از سال گذشته تاکنون دچار زیان و خسارت جدی شده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان:

هنرمندان بیشترین آسیب را از کرونا دیده اند

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بحران کرونا باعث شده است هنرمندان فرهنگی و هنری نسبت به دیگر مشاغل و شهروندان بیشترین آسیب را ببینند و با تعطیلی این مشاغل مشکلات عدیده ای برای آنها به وجود آید.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بوشهر خبر داد:

کشف ۱۱ تن و ۲۷ کیلوگرم مواد مخدر در استان

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بوشهر از کشف ۱۱ تن و ۲۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر و ۳۸هزار حبه قرص روان گردان اعتیاد آور در ۹ ماه گذشته در این استان خبر داد.

گزارش اختصاصی پرسون به مناسبت هفته سوادآموزی؛

مدیرکل خبر از 97 درصد باسوادی داد، من باور نکردم!

با اینکه سازمان جهانی یونسکو تعریف‌های دیگری از معنای «باسواد» ارائه داده است، در کشورمان همچنان تعریف کلاسیک از این مفهوم در آمارها به کار می‌رود؛ در این گزارش به تضادها و تناقضات آمارهای رسمی ایران از شمار باسوادان این کشور با شاخصه‌های جهانی پرداخته شده است.
مدیرکل نوسازی مدارس خبر داد:

۲۰۸ کلاس درس در استان مرکزی ساخته شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: ۲۰۸ کلاس درس با زیربنای ۳۰ هزار و ۵۰۷ متر مربع در قالب ۲۴ طرح در سال جاری در این استان ساخته شد.
در راستای پیگیری موانع و مشکلات مجتمع «گاوشیر»؛

فرماندار جدید ارسنجان هم وارد کار شد!

فرماندار جدید شهرستان ارسنجان با همراهی جهانگیر معاونت فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، بوستانی مسؤول آب وخاک و «جشنی» مسؤول امور دام این مدیریت از مجتمع گاو شیری شمال دشت ارسنجان بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این مجتمع قرار گرفت.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد خبر داد:

حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در یادواره شهدای شهرستان یزد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد گفت: این مراسم در ورزشگاه شهید نصیری یزد با حضور محدود مسئولان، خانواده های معظم دوشهید به بالا و سخنرانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین سردارغلامرضا سلیمانی برگزار خواهد شد.
‌ رئیس شورای اسلامی استان یزد تاکید کرد؛

ضرورت تعلق یک درصد فروش معادن برای جبران خسارت‌ها

رئیس شورای اسلامی استان و نماینده مردم یزد در شورای عالی استانها با اشاره به تعلق یک درصد فروش معادن در برنامه ششم توسعه کشور، خواستار ‌اختصاص آن به مناطق استقرار معادن برای جبران خسارت و انجام پروژه های عمرانی و بهداشتی شد.