کردستان رتبه نخست بارش‌ها در کشور

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با بیان اینکه کردستان رتبه نخست بارش‌ها را در کشور کسب کرد، گفت: بیشترین بارش‌ها در این مدت در سلین اورامان و در مناطق غربی بوده است.
تصویر کردستان رتبه نخست بارش‌ها در کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، رحیم صدیقی در سنندج، از رشد 24 درصدی بارش‌ها در طول یک هفته گذشته در استان خبر داد و اظهار داشت: در پی فعالیت سامانه اخیر بارشی بیش از 870 میلی‌متر بارندگی در استان کردستان گزارش و ثبت شده است.

وی با بیان اینکه کردستان رتبه نخست بارش‌ها را در کشور کسب کرد، گفت: بیشترین بارش‌ها در این مدت در سلین اورامان و در مناطق غربی بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان، افزود: در پی سامانه اخیر بارشی در سلین اورامانات 243 میلی‌متر، اورامان تخت 184، مریوان 173، بانه 105، سنندج 50، سقز 43، دیواندره 28، کامیاران 23، بیجار 14، دهگلان 6 و قروه 3 میلی‌متر بارش ثبت شده است.

وی با ذکر اینکه سامانه بارشی اخیر جان دوباره بخشید، خاطرنشان کرد: متوسط بارش‌ها در استان از اول مهرماه 148 میلی‌متر بوده که نسبت به دوره بلند مدت 11 درصد کاهش داشته، اما در مقایسه با مدت مشابه 24 درصد افزایش نشان می‌دهد.

صدیقی با اشاره به اینکه با عبور سامانه بارشی، دمای تمام نقاط کردستان به زیر صفر رسیده است، عنوان کرد: این سردی هوا تا چهارشنبه ادامه داشته و از روز پنجشنبه دمای هوا افزایش می‌یابد.

منبع: تسنیم

586711