دبیر ستاد انتخابات یزد:

برای اخذ رأی شناسنامه لازم نیست

سعید رستگار گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی در 25 حوزه انتخابیه اصلی و فرعی در استان برگزار می‌شود و برای اخذ رأی شناسنامه لازم نیست.
تصویر برای اخذ رأی شناسنامه لازم نیست

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید رستگار امروز در اولین نشست خبری ستاد انتخابات استان یزد، اظهار کرد: بازه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به ۲۰۹ روز افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان یزد، در چهار حوزه انتخابیه اصلی و ۲۱ حوزه انتخابیه فرعی و انتخابات خبرگان رهبری نیز در یک حوزه انتخابیه اصلی (فرمانداری یزد) برگزار می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد تشکیل هشت کمیته جانبی ذیل ستاد انتخابات استان یزد را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار ستاد انتخابات دانست و گفت: ۱۴هزار نفر عوامل اجرایی فرآیند انتخابات استان یزد را در ۲۵ نقطه اصلی و فرعی برگزار خواهند کرد.

رستگاری با بیان این‌که امسال ۸۵۳ شعبه در استان یزد راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: امسال برای اخذ رأی شناسنامه الزام ندارد و هر مدرک هویتی که بتوان از آن کد ملی را احراز کرد برای رأی گیری مورد تأیید است.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد کل شعب اخذ رأی استان یزد، ۶۲۶ شعبه شهری، ۲۲۷ روستایی، ۶۷۰ ثابت، ۱۷۳ شعبه سیار است و قرار است هفت شعبه در شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد و تفت ویژه اقلیت‌های دینی راه‌اندازی شود.

منبع: فارس

586333