اخبار منتخب استان‌ها

دکتر دانوش دمیریان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهارستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا یک مرکز منتخب تشخیص و درمان کرونا در نسیم شهر راه اندازی شده است که در حال حاضر ۳ مرکز منتخب کرونا در شهرستان فعال است.
معاون اجتماعی سپاه فجر فارس گفت: استان فارس در حوزه اعتیاد شرایط مطلوبی ندارد و در اعتیاد دانش آموزی رتبه سوم و در اعتیاد کارگری بعد از سیستان و بلوچستان رتبه دوم در کشور را داریم.
استاد امیر هوشنگ جزی زاده مینیاتوریست اصفهانی در گفت و گو با پرسون؛

من دو معشوقه دارم یکی نگارگری  و آن دیگری فرش است(+عکس و فیلم)

(جزی زاده از معشوقه هایش گفت: همانگونه که خداوند، نگار حقیقی است و همه نگاه‌ها به اوست و او نیز در صورت‌های مختلف به جلوه‌ گری می ‌پردازد ( من نیزدو معشوقه دارم و همه نگاه ام به این دو است برای نگار حقیقی ام؛ یکی نگارگری و دیگری فرش است و نمی توانم بین آن دو یکی را برتر از آن یک ببینم. ).
در گفت و گوی پرسون با معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان قزوین مطرح شد؛

قول مساعد مدیران برای حل مشکلات کشاورزان و دامداران اقبالیه

معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان قزوین عنوان کرد؛ مشکلات کشاورزان و دامداران در حوزه های تامین آب و نهاده های کشاورزی و اعتبار کارت شناسایی کشاورزان و دامداران شهر اقبالیه در جلسه اختصاصی بررسی و برای حل آن اقدام شد.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج:

فوت 18 شهروند سنندجی در حوادث شهری/1256 عملیات نجات و اطفاء حریق

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: در عملیات‌های امداد و نجات صورت گرفته در 9 ماهه امسال 46 نفر از شهروندان سنندجی دچار آسیب دیدگی شده و 18 نفر نیز جان باخته‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر گفت: خودروی قاچاقچیان مواد مخدر پس از اخطار‌های پلیس و تیراندازی به سمت خودرو متوقف شد.
در نشست خبری کمیته فرهنگیان و دانش آموزی کنگره شهدای استان مطرح شد؛

وجود هزار و یک شهید دانش آموز در یزد / توزیع۴۰۰۰ بسته آموزشی و لوازم التحریر بین دانش آموزان

رئیس کمیته فرهنگیان و دانش آموزی دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان یزد از وجود هزار و یک شهید  دانش آموز در استان یزد خبر داد.
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه:

دالاهو به عنوان «شهر ملی تنبور» ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه اعلام کرد: پس از دو سال پیگیری، شهر دالاهو امروز به عنوان «شهر ملی تنبور» به ثبت رسید.

مدیر کل استاندارد استان لرستان گفت: وضعیت کنونی واحد های تولیدی استان که درگیر مشکلات مالی هستند نشان از صلاحیت نداشتن مدیر آن مجموعه است. یک مدیر خوب همانند یک فرمانده نظامی باید از بالا همه موارد را ببیند و بسنجد.

دیروز نیسان آبی های خفن در نسیم شهر گرد هم آمدند تا ثابت کنند نه اینکه نسل این بارکش رو به منقرض شدن نیست بله پایه کارهای هیجان انگیز هم هستند.
معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان:

خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی به صنعت گردشگری همدان

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: در ۱۰ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان به صنعت گردشگری استان همدان آسیب وارد شده است.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل:

پل فیروزآباد در فهرست آثار ملی به ثبت رسید

پل فیروزآباد به عنوان اولین اثر معماری صنعتی استان اردبیل در فهرست آثار ملی به ثبت رسید
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، گفت: همزمان با ایام دهه فاطمیه پیکر پاک و مطهر ۱۵ شهید گمنام وارد سومین حرم اهل بیت(ع) و استان فارس خواهند شد.
استاندار کرمانشاه گفت: طرح شهید سلیمانی در مقابله با ویروس کرونا موجب مشارکت خوب و انسجام مردم در سطح کشور شد همچنین همدلی و همراهی مردم و تلاش کادر بهداشت و درمان کاهش تعداد بستری ها و فوتی ها را در آذر و دی ماه در پی داشت.
3 عضو یک خانواده که به دلیل محکومیت مالی در زندان تحمل حبس می‌کردند، با گذشت شاکی و همزمان با سفر رئیس کل دادگستری کردستان به مریوان از زندان آزاد شدند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان مطرح کرد:

۶ شهر کردستان آبی شد/ حکمرانی شرایط زرد در سنندج، بیجار، دیواندره و سروآباد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرهای سقز، دهگلان، قروه، کامیاران، مریوان و بانه آبی و در سنندج، بیجار، دیواندره و سروآباد زرد است.
جادوگری 71 ساله با ریشی بلند و سفید و صورتی لاغر و استخوانی، در یکی از کوچه‌های بافت تاریخی شیراز نیروهای فراطبیعی را برای کمک به بازار بورس در ایران به استخدام درآورده است. در آن محله با نام مستعار «بابا مراد» معروف است. ابروهایش را تراشیده است، عبای سفیدی بر تن کرده و انگشتانش در زیر حلقه‌های انگشتر پنهان شده است. روی به دعای آیت‌الکرسی آویخته شده به دیوار مقابلش می‌نشیند و با صدایی وهم‌آور وردی را زیر لب زمزمه می‌کند. او جن‌هایی را به میان مردم می‌آورد که تنها خودش می‌تواند ببیند.